Re: Montaż dźwięku – słuchawki

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 13 Nov 2012 20:25:26 GMT

On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com> wrote:
> Mam aparat foto, Sony, kupiony za ~2000 zł, Made in China.

Aparat składa się z wielu elementów. "Made in" aparatu odnosi się
do miejsca montażu. Montaż robi się w krajach z tanią siłą roboczą
(Chiny, Indie, Polska, Rumunia, Meksyk itp). No i ja mam np. służbowy
laptop "Made in Poland", co jest w sumie dosyć zabawne.

Fabryki w bogatych krajach to zazwyczaj high-tech. Czyli np. w Japonii
powstaje optyka i matryca, a montaż i reszta elementów jest z Chin.

Ten high-tech też powoli przenosi się do Państwa Środka, choć niektóre
rzeczy jeszcze długo nie będą tam powstawały. Koncerny generalnie nie
budują w Chinach fabryk, tylko korzystają z tamtejszych podwykonawców,
a to oznacza przekazanie technologii i projektów.

pozdrawiam,
PK