Platforma pod domowÄ… wirtualizacje (G620 vs AMD Trinity)

Autor: NiusOnly <_nius_only__at_gazeta.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 15:46:53 +0100

Cześć

Zadanie jest następujące. Energooszczędna platforma pod domową
wirtualizację, główne kryteria to:
1. obsługa sprzętowej wirtualizacji (vt-x lub odpowiednika amd).
2. niskie zużycie energii (bardzo ważne) i możliwość wyłączenia
poszczególnych komponentów (np dysków) w czasie kiedy nie będą używane.

Pozostały element zestawu to: 2 x hdd (3,5 cala), 16 GB pamięci z
możliwością rozbudowy do 32, karta graficzna nie jest wymagana bo cały
dostęp będzie po sieci.

Waham się czy iść w stronę intela i procesora Pentium G620 (Sandy
Bridge) czy zastosować nowe procki AMD Trynity. Problem w tym że
większość testów skupia się na wydajności (dlatego opisywane są jedynie
procesory AMD A10 ew. A8). Mało jest testów gdzie pokazane jest zużycie
energii w różnych sytuacjach (zazwyczaj sa dwa skrajne stany idle i
pełne obciążenie).
Sprzęt będzie pracował cały rok ale nie będzie non stop używany, dlatego
wybrałem jako platformę Hyper-V Server bo ma większe możliwości
zarządzania energią niż ESXi, którego pierwotnie preferowałem. Maszyny
wirtualne same z siebie nie będą bardzo obciążały systemu, raczej będą
to drobne piki zwiÄ…zane z Å‚adowaniem jakiÅ› danych itp.

Teraz rozważam 3 opcje:
1. G620 / G620T - pozornie idealny procesor na moje zastosowania, tani,
stosunkowo wydajny ale ma jedną wadę - 2 rdzenie, chciałbym mieć 4.
2. A8-5500/5600K - 4 rdzenie, wielki plus to niskie zużycie w idle, duży
minus to wysokie zapotrzebowanie na energie przy pełnym obciążeniu,
wbudowana karta graficzna której nie potrzebuje.
3. nowy proc z serii Trynity AMD Athlon II X4 730, to samo co A6 czy A8
tylko bez grafiki - niestety brak testów, nie wiem w jakim stopniu
pozbawienie procesora grafiki wpłynęło na zapotrzebowanie na energię.

Idealny byłby 3220T intela ale wybiega poza mój budżet, najchętniej za
CPU+płytę dałbym około 600-700zl.

Co proponujecie?

M.