Re: a moze nowa grupa ???

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 14:55:14 +0100

W dniu 13.11.2012 o 12:38 Rados³aw Sokó³ <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
pisze:

> Aha, czyli jeste¶ zwolennikiem idei pokolenia gimbusów, ¿e
> je¿eli wprost nie jest napisane, ¿e nie wolno pluæ, to zna-
> czy, ¿e wolno pluæ? I nie uznajesz niepisanych zwyczajów
> ¶rodowiska, które nale¿y znaæ, bo s± wynikiem lat dzia³ania
> tego ¶rodowiska? Je¿eli tak, to nie mamy o czym rozmawiaæ
> ani teraz, ani nigdy.
>
> a czy Tobie sie to podoba, bo za komuny byles TW, badz innym
> naczelnikiem czy towarzyszem, a obecnie nie mozesz
>
> Nie zauwa¿asz przypadkiem, ¿e to, co napisa³e¶, mo¿e zostaæ
> potraktowane jako publiczne zniewa¿enie i staæ siê podstaw±
> [...]

Ok, kajam sie i przepraszam. Fakt, zachowalem sie jak smarkacz. Serio, nie
chce, bys odbieral tego osobiscie, co zaznaczylem powyzej. Mimo wszystko
jeszcze raz przepraszam.

Nie zmienia to faktu, iz rynek jednak sie zmienil i wiele znaczen, ktore
kiedys okreslaly dane produkty, po prostu sie zmienilo.

W calej tej sprawie nalezy wypracowac kompromis. O ile obecnie tablety to
glownie procesory ARM, wiec rozumiem ideologie, ze niekoniecznie musza
nazywac sie pecetami, o tyle niebawem pojawia sie (juz sa) tablety z
prockami Intela x86 i Windows 8 (nie pisze o RT, tylko o pelnym W8).
Bedzie to normalny komputerek z ekranem dotykowym. Kolejna podgrupa
sprzetu, jak dzisiaj MediaPC, ktore oparte na Atomach i plytach ITX
goszcza na tej grupie i nikt nie odwazy sie nazwac ich "niepecetami". To
samo NAS-y, ktore sa w roznej postaci, z roznymi systemami i
prockami/architekturami sprzetowymi, a jednak o nich sie na grupie
dyskutuje.
Oczywiscie, nalezaloby sie przyczepic, ze tablety maja swoja nazwe, wiec
zasadne jest je odrozniac od potocznych blaszakow. Niby tak, ale w takim
razie, co robia tutaj tematy okolopecetowe? Czemu nie stworzyc grupy o
peryferiach, ktore obecnie mozna podlaczyc nawet do telefonu i nie
wymagaja fizycznej obecnosci zadnego komputera? To, ze od kilkunastu lat
jest jak jest, nie oznacza, ze musi byc tak po wsze czasy. Jak
wielokrotnie zaznaczylem, rynek sprzetu i oprogramowania sie zmienia.
Kompromis i zdrowy rozsadek bylby w tym wszystkim najbardziej odpowiedni.
Wg mojej teorii, rownie dobrze pod PC mozna podciagnac nowe telewizory
(sam mam plazme w ktorej siedzi FreeBSD, oraz tuner w ktorym jest normalny
Windows). I powiem szczerze, ze o ile temat z wyborem/polecaniem
telewizora nie bylby tu stosowny, o tyle problem natury sprzetowej (jesli
nie dotyczylby obrazu/elektroniki, a problemow jak w komputerach) moglby
sie pojawic, bo w srodku jednak siedzi normalny pecet okraszony
dodatkowymi procesorami i softem.

Jak doskonale wiesz, wszystko ewoluuje, totez i jakas mala ewolucja
przydalaby sie tej grupie. Ale jak ktos chce, niech tworzy nowa grupe. Nie
mam nic przeciwko, a nawet jestem za...

Pozdrawiam

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,
to mówi.