Re: [INFO] Dyski WD 3TB RED

Autor: Salata <salata_at_interia.nospam.pl>
Data: Mon, 05 Nov 2012 23:32:39 +0100

W dniu 2012-11-04 13:27, Chris pisze:
> Dyski WD 3TB RED
>
> Nie wiem co jest ale na parę sprzedanych sztuk w firmie już kilka
> wróciło na martwe, teraz moje dwie sztuki po prostu padły jeden na amen
> a drugi widzi tylko 700MB ... nie wiem co jest nie tak ale te dyski
> powinny pracować bez problemu a padają jak muchy.

8 sztuk (1TB) kupione pare miesiecy temu, pracuja w NASach w bardzo
niekorzystnych warunakach (wysokie temperatury, slaba wentylacja, stale
wibracje duzej maszynerii. Wszystkie pracuja bez zastrzezen.

Im wieksz pojemnosc tym mniejsza trwalosc. Dlatego Seagate pewnie
zmniejszyl okres gwarancji. POdobnie jak plyty DVD maja gorsza trwalosc
od CD (tego samego producenta). Wole nie myslec co bedzie za pare lat z
plytam BD.

WD Green 1TB, miesiac po gwarancji mi wyzional ducha. Dokladnie tydzien
temu. Problem z zasilaniem, najprowdopodobniej elektronika sterujaca sie
wysypala. Wszystkie WD jakie posiadalem prywatnie mi padly ;( 3 szt. Z
10 SeagatĂłw padly 2 (7200.11) Z tego jeden z mojej winy. Oba wymienione
na gwarancji do tej pory dzialaja. Srednia ilos przepracowanych godzin
barracud to ok 22000h. Jednak ze wzgledu na gwarancje to raczej bym
teraz wybral Hitachi lub WD Black, mimo niecheci do WD i wyzszych cen.
Ewentualnie bym zakladal, ze na 4 sztuki tych najtanszych padnie jeden i
wkalkulowal bym to w koszt zakupu i skonfigurowal w RAID5.

--
regards
Salata