Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 05 Nov 2012 20:59:27 GMT

On 2012-11-05, $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com> wrote:
> Nie wiem i nie chce mi się sprawdzać, ale brat mi mówił, że nowoczesny
> gramofon w połączeniu z nowym winylem daje lepszy dźwięk niż CD-Audio.

Co to znaczy "lepszy dźwięk" według Twojego brata?

Winyl brzmi inaczej niż CD. Nie zmienia to faktu, że na wzmacniaczu
z dużymi możliwościami ustawień można dźwięk popsuć tak, że będzie
podobny do takiego z gramofonu. Na kompie to już w ogóle żaden
problem.

Gramofon nie jest powtarzalnym źródłem dźwięku (tzn. jest wrażliwy
na bardzo wiele czynników).
Winyl jest nośnikiem mniej "wiernym" niż CD. Stąd wniosek, że Twój brat
raczej nie uważa tego za istotną cechę...
Zresztą jest także gorszy pod każdym innym względem, który przychodzi
mi do głowy (jest droższy, większy, cięższy, mniej wytrzymały i wymaga
znacznie większego i droższego odtwarzacza).

pozdrawiam,
PK