Re: flop ciekawostka

Autor: Rysiek <rysiom_at_o2_kropka_co.uk>
Data: Mon, 05 Nov 2012 11:36:31 +0100

W dniu 2012-11-02 22:56, maX pisze:

> Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije_at_go2.pl> napisał
> w wiadomości news:k6u91g$pe9$1_at_node1.news.atman.pl...
>
> Potrzebujesz całą zawartość dyskietki startowej czy tylko chcesz
> zastartować windowsowego dosa? W pierwszym przypadku robisz zwykłą
> dyskietkę startową 3.5", potem na kompie z napędem 5.25 startujesz z tej
> 3.5 (zakładam że ma obie stacje), jak zastartuje ten windowsowy dos to
> wpisujesz: format b: /s (przyjmuję że napęd 5.25 to B). Jeśli chcesz
> całą zawartość to kopiujesz (pod NC czy TC) zawartość 3.5 na 5.25 (5.25
> [...]
swoją drogą - nie próbowałeś nagrać bootowalnego CD używając obrazu
dyskietki ? każdy soft do nagrywania ma opcje tego typu - ja np swego
czasu dogrywałem do płyt z filmem mini dystrybucje typu cinemix
...zajmujące właśnie sektor startowy, w tym wypadku 2 mb - na wypadek
gdyby dany system nie miał potrzebnych sterowników ... komputer odpalało
się z CD / DVD :-)
a tworzenie obrazu dyskietki (jeśli nie ma go nigdzie w necie) jest
proste i są do tego darmowe programy. Swoją drogą - sam raz na kilka
miesięcy spotykam się z potrzebą sprawdzenia czegoś, wtedy emulacja
stacji dyskietek w systemie też się przydaje, podobnie jak używanie
obrazów zmagazynowanych na dysku i podpinanie ich za pomocą Gizmo jest
wygodniejsze od żonglowania nośnikami - te spokojnie - nietknięte leżą
sobie w kartonie :-)