matryce laptopowe - (nie)równomierność

Autor: Tomek <x_at_y.z>
Data: Mon, 05 Nov 2012 11:12:34 +0100

Czołem,
Jak to jest z ekranami w laptopach - ostatnio obejrzałem parę sztuk
różnych modeli i zwróciłem uwagę na straszną nierównomierność koloru
na powierzchni ekranu. Kolor tak właściwie jest akceptowalny, ale
tylko jeśli patrzę na ekran idealnie prosto. Jeśli kąt patrzenia
zmienię o kilka stopni (albo przesunę głowę o kilka cm), to 1/3 ekranu
robi się czarna. W niektórych nawet jeśli patrzę jednym okiem to
obszar przy jednej krawędzi ekrany jest zaciemniona, a jeśli patrzę
drugim okiem, to przy drugiej.
Na LCD stacjonarnych mogę patrzeć praktycznie z dowolnego kąta i jest
OK - dlaczego w laptopach jest to takie zbadziewione? Jakie możecie
polecić laptopy z w miarę dobrymi matrycami?

--
Tomek