Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 04 Nov 2012 14:28:44 GMT

On 2012-11-04, $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com> wrote:
> Tniesz jak chcesz i nie czytasz wszystkiego ze zrozumieniem.

Odpowiadam na pytanie. Poprawnie.

> Powiedz rodzinom ofiar katastrof lotniczych (nie mam na myśli tej
> Smoleńskiej), że pewne rzeczy nie mogą się wydarzyć naraz, bo dokładnie
> tak to ująłem. Zazwyczaj coś wynika w połączeniu czynnika ludzkiego i
> mechanicznego.

Za dużo filozofujesz. Prawdopodobieństwo, że jakieś zdarzenie
w przyszłości rozpocznie się w konkretnej chwili wynosi 0. Po prostu.

Dodatnie jest prawdopodobieństwo wystąpienia jakiegoś zdarzenia
w przedziale czasu. W całym swoim filozofowaniu nie określiłeś,
jaki przedział Cię interesuje. Szansa, że 2 dyski padną w przeciągu
roku jest całkiem spora. Szansa, że padną w przeciągu jednego dnia
(czy nawet jednego tygodnia), jest już wystarczająco mała, żeby
kombinowanie z trzecim dyskiem traciło sens.

Ale porzućmy teorię prawdopodobieństwa (z którą chyba nie czujesz się
najlepiej) i przejdźmy do empirii. Ile lat używasz kompów i ile razy
w tym czasie padł Ci dysk? Chodzi mi o taką śmierć w czasie
regularnego użytkowania, a nie dyski, które wymieniłeś na większe
lub szybsze, wsadziłeś do szuflady na 3 lata i po wyjęciu okazało
się, że nie reagują na prąd.

> ale nie jest to równe 0, bo co byś powiedział na wybuch bomby
> elektromagnetycznej? Usmażyłaby całą elektronikę.

Ale nie w jednym momencie.

> Ale to już dla mnie jest zupełnie jałowa dyskusja, więc z mojej strony EOT.

A z mojej strony: trzeba było słuchać na matmie w liceum...

pozdrawiam,
PK