HP LaserJet 6P

Autor: <ppraworzadnosc_at_gmail.com>
Data: Sun, 4 Nov 2012 04:57:06 -0800 (PST)

Witam!
Zna się ktoś z Koleżanek i Kolegów na tych drukarkach?
Opiszę sytuację:
Od jakiegoś czasu z mego HP 6P wychodziły wydruki bardzo blade. W związku z tym że HP ma już swój wiek i przebieg, a ja myślałem że na tych drukarkach się znam - na głównego podejrzanego typowałem zużycie folii światłoczułej (obok zespołu lasera, trzeba gruntownie rozebrać drukarkę).
Ale było możliwe (choć mniej prawdopodobne) zużycie bębna światłoczułego w tonerze, względnie jakość samego tonera (proszku).
Pomyślałem - łatwo to sprawdzę, bo znajomi mają te drukarki, więc pożyczę na chwilę i spróbuję u siebie drukować na tonerze z idealnie drukującej drukarki. BINGO, pożyczony toner u mnie też dawał wydruki idealne.
Więc zmieniłem głównego podejrzanego ;-)) i wróciłem do teorii że felerny jest toner. Logicznie może to być A) zużycie bębna światłoczułego albo B) jakość proszku.
Zabieram się więc za gruntowną regenerację tonerów, ale przedtem postanowiłem jeszcze sprawdzić, czy mój toner drukuje dobrze na drukarce kolegi. I co powiecie? U mnie wydruk blady, u kolegi - idealny!
Jak to??? Drukarki identyczne. Stoją o pół metra od siebie ;-)) Przekładam jeden i ten sam toner z jednej drukarki do drugiej i w obu wydruk idealny. Potem przekładam inny toner i na jednej drukarce wydruk blady, a na drugiej - idealny.
Nie może to być (chyba) system transportu papieru (rolki) ani tym bardziej folia obok zespołu lasera, skoro na pożyczonym tonerze druk był idealny.
Nic już z tego nie rozumiem. Tak jakby drukarka mówiła: nie, tego tonera ja nie chcę... a tamten może być ;-))
Macie jakiś pomysł? Trudno przecież mieć dwie albo więcej drukarek. Albo nigdy nie wiedzieć, czy drukarka polubi czy nie polubi jakiś toner.
Pozdrawiam