Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 03 Nov 2012 00:16:48 GMT

On 2012-11-02, $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com> wrote:
> No w艂a艣nie. A wyobra藕 sobie hi-endowe stereo Marantz i dobrze nagran膮,
> oryginaln膮 p艂yt臋 CD-Audio (to u szwagra) albo r贸wnie hi-endowy zestaw
> Denona z porz膮dnym gramofonem i now膮 p艂yt膮 winylow膮 (u brata). Powala.

Nie powala. Winyle maj膮 zazwyczaj s艂ab膮 jako艣膰. P艂yty CD wypar艂y je
nie tylko kompaktowo艣ci膮. Ju偶 gdzie艣 w tym w膮tku wspomina艂em o ludziach
t臋skni膮cych za trzeszcz膮cymi winylami.
Naprawd臋 za du偶o si臋 naczyta艂e艣 g艂upich opinii i za bardzo si臋
podniecasz takimi technikaliami. Poz艂acane ko艅c贸wki ju偶 kupi艂e艣? :)

Wyobra偶am sobie PianoCrafta stoj膮cego za 艣cian膮. Tam te偶 nie s艂ysz臋
istotnie du偶ej r贸偶nicy mi臋dzy oryginaln膮 p艂yt膮, a p艂yt膮 nagran膮
z "topowego" mp3. Zreszt膮 pewnie wi臋kszo艣膰 tej r贸偶nicy pochodzi
z wypalania, a nie ripowania (odtwarzacze wyra藕nie preferuj膮
t艂oczone p艂yty).

Przy czym powtarzam: to s膮 mp3, kt贸re sam ripuj臋, wi臋c mam pe艂n膮
kontrol臋 jako艣ci. Nie wiem sk膮d bior膮 si臋 mp3 320kbps na torrentach.
Mo偶e kto艣 pierwszy wrzuca 128kbps, a potem kolejni tworz膮 z tego
wszystko a偶 do FLAC? Wiele os贸b wierzy, 偶e konwersja mp3->flac
poprawia jako艣膰 d藕wi臋ku, wi臋c taki scenariusz jest prawdopodobny.
AFAIK r贸偶nej ma艣ci DVD- i BD-rip'y wyklepane z biednych screener贸w
to norma, wi臋c czemu nie muzyka?

Kr贸tko w 6 s艂owach: mo偶e po prostu masz g贸wniane mp3?

> Ja mam tylko bud偶etow膮 mini-wie偶臋 Sony RXD5 (http://kut.as/rxd5) i cho膰
> stara, to pewnie 99,9% g艂o艣nik贸w komputerowych si臋 przy tym chowa.

Zadziwia mnie Tw贸j samozachwyt...

Nie mog臋 znale藕膰 specyfikacji, ale zapewne te g艂o艣niki maj膮 w膮skie
pasmo przenoszenia (jak zwykle w takich miniwie偶ach). W膮tpi臋 te偶,
偶eby gra艂y jako艣 cudownie (plastik, technologia z lat 90tych). Mia艂em
co艣 podobnego Philipsa. Pozby艂em si臋 kilka miesi臋cy temu, bo nie mog艂em
znie艣膰 brzmienia.
Obstawiam, 偶e wi臋kszo艣膰 g艂o艣nik贸w komputerowych (na pewno jakie艣
sensowne Logitechy za 100 z艂) po prostu zjada te Twoje Sony.
Co gorsza: po prostu nie ma takiej mo偶liwo艣ci, 偶eby elektronika
w tej wie偶y cho膰 zbli偶a艂a si臋 do sygna艂u, kt贸ry wypluwa komp z dobrego
playera i sensownej karty d藕wi臋kowej (nawet wsp贸艂czesnej zintegrowanej).

pozdrawiam,
PK