Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 02 Nov 2012 17:19:47 GMT

On 2012-11-01, Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl> wrote:
> Nie chodzi o jakis "zakaz".
> Gość kupuje sobie dyskietkę o 1000-letniej trwałości (o tym
> mowa), to po co ma ją kopiować?
> ;)
> Jeśli mowa o kopiowaniu, to w sumie wystarczy kopiować wraz
> ze zmianą dostępnych nośników. Jak na razie zmieniają się
> dostatecznie często :]

Przede wszystkim doszliśmy już do takich czasów (tanie HDD, tania
a nawet darmowa "chmura"), że backup na płytach CD trochę traci sens.
Ja ważne duże pliki (jakieś wyniki symulacji, RAWy z lustrzanki)
trzymam na 3 dyskach (jeden odłączony). Bezpieczniejsza jest tylko
chmura, a tam trzymam wszystkie ważne "małe" pliki (w tej chwili 6GB).

A płyty? W ostatnim roku nagrałem tylko 4 sztuki. 3 Windowsy i Linuxa.
Mam w domu jeszcze z 50 płyt CD i kilkanaście DVD (kupiłem kiedyś
wypasione - jakto nerd :)). Pewnie będą leżeć do końca życia (mojego
lub ich).

pozdrawiam,
PK