Re: Drukarka A4 Laser kolor do biura

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Thu, 1 Nov 2012 23:57:59 +0100

W liście datowanym 1 listopada 2012 (21:09:29) napisano:

> Witam
> Potrzebuje kupić do biura drukarkę laser-kolor A4 druku pism firmowych z
> kolorowymi nagłówkami, oraz zdjęć z budowy w celach poglądowych.
> Przebiegi miesięczne to kilkanaście tysięcy stron różnych dokumentów i
> kilkadziesiąt - kilkaset zdjęć.
> Istotne jest by drukarka posiadała automatyczny duplex i pracowała w sieci
> (wbudowana karta sieciowa). Planowany koszt zakupu to ok 1500 zł.

O ile nie pomyliłeś zer w tych przebiegach - to takie rzeczy tylko w
Erze :). Kilkanaście tysięcy stron miesięcznie, to jakieś 1,5 ryzy
dziennie.

Przy takich ilościach polecałbym raczej kopiarkę z funkcją
drukowania... Ale to zupełnie inny budżet. O jedno zero większy.

> Widziałem w działaniu drukarkę Canon LBP 7200Cdn i jakość oraz kultura jej pracy
> przypadły mi do gustu.

Koszty eksploatacji, bo Cię zabiją.
Kardridż z tonerem do tej drukarki kosztuje ok. 200zł (zamiennik,
jeden kolor, potrzebujesz 4!).
Przy podawanych przebiegach, miesięcznie będziesz musiał wydać na
toner do niej jakieś 3-4 tysiące złotych. Zakładając optymistycznie,
że drukarka się nie rozleci od takiego katowania.

> Zastanawia mnie tylko, iż w specyfikacji producent podaje, że ma max. 16 MB
> pamięci własnej. Czy to trochę nie za mało, gdy inni producenci dają już
> kilkaset MB pamięci?
> Warto kupić ten model?

Nie przy takich ilościach wydruków.

Jeżeli masz napięty budżet, rozglądnij się po lokalnych firmach
oferujących poleasingowe kserokopiarki. Przyzwoitą, używaną kolorową
kopiarkę (np. Afficio MP 2000) z gwarancją kupisz już za ok. 4
tysiące złotych.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub