Re: Jak to jest z tym USB 3?

Autor: Rafał <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun, 21 Oct 2012 20:45:04 +0200

wieslav wrote:

> Użytkownik "Santana" <santana_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Jak pisałem we wcześniejszym wątku kupiłem zewnętrzny dysk USB 3 który miał
> służyć głównie to tunera DVB-T ale wobec kłopotów ze współpracą obu tych
> urządzeń będę musiał używać go do archiwizacji plików z/do komputera. No i
> podobno nawet podpięcie urządzenia z USB2 pod to złacze równiez poprawia
> parametry szybkości trasferu.
> Przy okazji spytam na jaki wzrost wydajności tego rozwiązania moge liczyć w
> stosunku do USB2?

Z dużym przybliżeniem można stwierdzić, że wydajność dysku podpiętego
pod kieszeń USB 3.0 jest taka sama, jakbyś ten dysk podpił bezpośrednio
do kontrolera do płyty głównej.
Pewne różnice mogą wystąpić gdy pod tą kieszeń podepniesz dysk SSD
pod ATAIII, polegającą na tym, że dużą ilość małych plików szybciej skopiujesz
jeśli dysk podepniesz bezpośrednio do kontrolera ATAIII

> I jeszcze jedno jak napisał Rafał: " ....kontroler nie musi byc zasilany
> dodatkowo..." ale dla pewności poprawnego działania raczej powinien?

Nie warto kłopotać się z tym gniazdem jeśli podpinasz do kontrolera
czytniki kart SD/CF, pendrive, dyski ze swoim zasilaniem, jak i również dyski
ze swoim zasilaniem te które chodziły pod USB 2.0.
Zaryzykuje stwierdzenie, że nie warto tego zasilania podłączać w ogóle
ponieważ tak na prawdą nie ma urządzeń USB bez swojego zasilania
o poborze prądu 900 mA.
Przypominam, że standard USB 2.0 określał wydajność prądową portu
na 500 mA. W USB 3.0 podniesiono tą wartość do 900 mA.
Ponieważ pociągnięcie takiego prądu z PCI może być niebezpieczne
jeśli chodzi o stabilność stąd ta złączka na dodatkowe zasilanie.

Reasumując - masz urządzenie o poborze 900mA dodatkowe
zasilanie podłączasz.
Nie masz - olewasz.

> Pytam bo moge mieć lekki problem ze znalezieniem wolnego kabelka
> zasilającego.

Możesz poszukać kontrolera z wejściem mini-molex, a wtedy na pewno
masz wolny kabelek, bo jest to ten sam kabelek co to kiedyś podłączało
się do flopa.
No chyba, że w najnowszych zasilaczach tego już nie ma...
U mnie jest, nawet dwa :)