Re: Jak to jest z tym USB 3?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sat, 20 Oct 2012 10:07:43 +0200

W dniu 2012-10-20 09:05, wieslav pisze:
> Mam płytę Gigabyte GA-H55M-UD2H i system XP. Czy mogę do niej założyć
> kontroler USB3 np coÅ› takiego:
> http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Kontroler_USB_3.0_za_85_zl-28690.html
> Jak wiadomo na płycie nie mam złacza PCI Express 2.0 x1 tylko te długie
> PCIEXx4 i x 16.
> Zdania sprzedawców są podzielone. Jedni twierdzą, że bez problemu będzie
> chodził
Prawdę mówią, bo każdą kartę PCIe x1 można wstawiać do slotów
x2/x4/x8/x16 i musi działać.
Jedyny ewentualny problem przy wyborze karty z usb3.0 - szukaj takiej
która będzie miała drivery dla XP (może się zdarzyć taka, do której nie
dają, co prawda da się to przeważnie jakoś uruchomić znajdując drivery
do danego czipa od innej karty, ale po co się gimnastykować)

> a inni każą szukać kontrolera pod PCI(czy coś takiego w ogóle
> jest?).
Takich należy omijać szeroko.