Re: Takie czasy... :)

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Wed, 17 Oct 2012 05:16:02 +0200

W dniu 17.10.2012 o 03:03 Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl> pisze:

> No chyba przesadzasz :) Coz takiego robisz, ze ledwie zipie? :)

To, co napisalem wczesniej. Opera (kilkanascie/dziesiat otwartych stron)
to do ~1,5GB. VS2010 to do ~1,2GB + inne duperelki ~500MB. No i sam system
tez swoje zajmuje, wiec te 4GB to takie minimum.A gdzie pozostale
programy, typu GG, Skype, Word, Outlook, vSphere Client, Media Player,
PaintShop Pro itd?
Wiem, swap ma swoje plusy i minusy... Ale SSD nie w kazdym kompie sie
sprawdza ;P

Trzeba tez brac pod uwage, ze w wielu laptopach, RAM jest wspoldzielony na
potrzeby GPU, czyli znowu ubywa kilkaset MB (w zaleznosci od ustawien).

Odkad pamietam, gloszono zasade - im wiecej RAM, tym lepiej i z tym sie
zgadzam. Tyle, ze obecnie nie wszedzie da sie ten RAM zwiekszyc...

Pamietam czasy, gdy XP uruchamialem na P133 i 64MB RAM i wcale to tak nie
odbiegalo muleniem od tego, co jest obecnie, na o wiele nowszej i
mocniejszej maszynie [1]. Jako ciekawostke dodam, ze w tym samym czasie
mialem OS/2 Warp 4 i chodzil przecudnie w porownaniu z XP :) Jak widac,
marketing potrafil czynic cuda i motloch wybral to, co słitaśne i dobrze
reklamowane, a nie to co dobre... :) A szkoda, bo pod OS/2 bardzo fajnie
szelescila (w DOS i Win zgrzytala) stacja dyskietek ;]

1) Znajomy niedawno przywiozl mi laptopa z 2G RAM, zeby go przyspieszyc...
No i ta Vista (2x gg i program do ksiegowania - toshibowe smieci wywalone)
chodzila wlasnie tak, jak w/w XP na starusienkim XP ;] Z ta roznica, ze tu
mozna obejrzec jakis film, a tam co najwyzej dalo sie obejrzec mpeg1, a i
to kumplom szczena opadala, bo mialem ATI Mach64 VT ze sprzetowym
wspomaganiem video...

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
to mówi.