Re: Prośba o ocenę - propozycja konfiguracjiu komputera do obróbki filmów

Autor: Piotrek <lesiu34_at_gazeta.pl>
Data: Tue, 16 Oct 2012 17:55:02 +0200

Dnia Tue, 16 Oct 2012 07:19:05 -0700 (PDT), mgrzemow_at_gmail.com napisał(a):

> Witam,
>
> Znajomy prosił mnie o radę w doborze PCeta do obróbki filmów. W tej chwili używa Pinnacle Studio 14 HD (ma oryginał). Rozważa przejście na wersję 16.
>
> Wymyśliłem coś takiego:
> http://pcpartpicker.com/p/kunE
>
> Jest to z grubsza komputer jaki bym składał dla siebie. Wybór konkretnego dysku SSD w ostatniej chwili - w zależności od aktualnych promocji - za szybko się to zmienia.

> [...]

W dysk SSD Vertexa bym się nie pakował, ale wybrałbym Samsunga 830.
Sprawdzona, niezawodna i bardzo szybka konstrukcja. Co do HDD rozważyłbym -
przy obróbce filmów - jak mniemam będzie ich wiele, a co za tym idzie jest
to masa gigabajtów - Hitachi 7K4000. Tyle ze jest on drogi - dlatego
wszystko zależy od finansów. Co do grafiki - jej moc jest istotnie czasem
wykorzystywana i odciążany jest wówczas procek - ale to od konkretnego
programu zależy - nie mam pojęcia jak z tym radzi sobie Pinnacle. Co do
procesora - jeżeli Pinnacle to obsługuje - to bardzo mocno bym rozważał -
zamiast czterordzeniowego Core i5 - ośmiordzeniowy AMD FX-8150. Jeśli tylko
Pinnacle potrafi korzystać z tylu rdzeni, to AMD na 8 fizycznych rdzeniach
będzie o wiele szybciej kodował filmy niż 4 rdzeniowy Intel, ale jeśli tego
nie wykorzysta, to i5 będzie rozsądnym wyborem.