Re: MB + procesor z radiatorem + RAM (8GB) do 1000zł

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Tue, 16 Oct 2012 15:58:39 +0200

W dniu 16 października 2012 (wtorek) o godzinie 15:32:21 napisano:

> No i stało się, muszę siostrzenicy troszkę rozbudować
> komputer... Miał być upgrade AMD 3600+ do nowszego,
> ale chyba płyta główna padła. Myślałem, że zasilacz padł
> (wsadziłem nowy CHIEFTEC 450W), ale nic z tego...

> Cel: Photoshop (bardzo dobrze sobie radził przy 2GB RAM nawet
> przy dużych grafikach po 70MB). Nie musi być to wypasiony
> sprzęt, nie dla jakiegoś gracza, ale dobrze, gdyby Wiedźmin2
> działał ;-)

> - mam: obudowę, nowy zasilacz (450W), HDD, DVD, 8800GTX (PCIe)
> - Nie chcę wydać za dużo: tak do 1000zł
> [...]

Jak ma być ograniczony budżet to taka luźna propozycja:

http://www.arest.pl/produkt/31389/ASROCK-FM2A55M-DGS/

+

http://www.arest.pl/produkt/Procesory/1,1,,amd+a10,0,0,0,,/31555/AMD-APU-A10-5800K-X4-3-80-GHz-Turbo-4-20-GHz-BOX-Gfx-7660D-FM2/

i do tego:
http://www.arest.pl/produkt/Pamieci/3,52,,,0,0,0,,/29839/DDR3-CORSAIR-8-GB-1866-2x-4-GB-CL9-XMP-Vengeance-RED/
CL 9-10-9-24 @1,5V 1866 MHz.

Razem 890 zł, ale ponieważ te mATX mobo mają tylko 2 sloty na RAM ja bym
dołożył te 55 zł ponad limit i wziął np:
http://www.arest.pl/produkt/Pamieci/3,52,,,0,0,0,,/29057/DDR3-CORSAIR-16-GB-1866-2x-8-GB-CL10-Vengeance/
z ciut wolniejszymi timingami. Do Photoshopa RAM nigdy za mało, tańsza
raczej nie będzie, a przy 2x4 GB kolejnego modułu już nie dołożysz do
tych mATX mobo pod FM2. Ponadto sprzedaj tego gorącego i hałasującego
potwora (8800GTX) i powinieneś zmieścić się w limicie 1000 zł, a bardzo
możliwe że to grafika pociągnęła za sobą płytę (GTXy 8800 potrafiły
ubijać PCIe).

W rezultacie będziesz miał niedrogą, cichą i małoprądożerną platformę do
pracy, Photoshopa (A10 bardzo ładnie w nim wypada, a Photoshop wspiera
OpenCL w APU), z 16 GB brobisz i wielgachne bitmapy, a i w Wiedźmina
siostrzenica pogra - odsyłam do wykresu na dole strony:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/amd-a10-5800k-test/strona/18333.html

A jak siostrzenicy będzie za ~rok za mało i odkryje nowe Simsy 2014 to
po dołożeniu niedrogiej i małoprądożernej AMD R6670 za ~200 zł do Dual
Graphic jest nieźle nawet w 1920x1080:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/amd-a10-5800k-test/strona/18332.html

--
/MB