SSD RAID0 na mobo z SATA II

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 7 Oct 2012 16:59:24 +0200

Cześć,

Płyta ma tylko SATAII przez co dość mocno ogranicza to wydajność
najlepszych SSD na system (Samsung 830, Crucial M4 - testowałem na niej
oba i jest tak sobie - SATAII ogranicza je dość mocno, nie tylko
transfer liniowy >280 MB/s, ale co gorsza również IOPS i wydajność dla
odczytu 4k random, na czym najbardziej mi zależy - to ma być SSD TYLKO
na system i podstaowe programy, reszta na macierzy HDD mechanicznych).
Wymiana mobo nie wchodzi raczej w grę (za dużo roboty, koszt, problem z
RAID0 na HDD mechanicznych (nie mam gdzie upchnąć na czas rozpięcia i
spięcia macierzy prawie 3 TB danych), no i nieszczęsny pomysł MS z
licencjami OEM (BTW: dotyczy to Win7 HP BOX upgrade z WinXP Home OEM -
przez tą cholerną naklejkę zmieniłem prawie wszystko poza mobo i sprzęt
(specjalnie wklejam w zmienionej stopce) kisi się w starej jak świat
białej obudowie Codegena 6013 albo 6019L chyba jeszcze z 2002 r - mój
błąd z naklejeniem tego cholerstwa przy zmianie mobo i OSa bez zmiany
samych blach).

Teraz zasadnicze pytanie - testował ktoś z Was RAID0 przy płycie z
SATAII na 2 tańszych dyskach - nawet tych tanich Kingstonach V+ 200 60GB
- dwa wychodzą w podobnej cenie jak jeden lepszy SSD 64GB samsunga czy
cruciala, których wydajność zabija SATA II.
Opinie? Za i przeciw? O problemie z TRIM w RAIO wiem oczywiście
(to nie mobo intela na chipsetach 7x. Wstępne testy (też na SATAIII)
tych V+200 wyglądają obiecująco, nawet pomimo tego, że tam siedzi tańsza
NAND flash asynchroniczna:
http://www.pureoverclock.com/Review-detail/kingston-ssdnow-v-200-raid-0/

/MB

--
Asus M4A77TD PRO; PhenomII X4 955BE 3,6GHz; AC Freezer64PRO; Kingston
HyperX 8GB (4x2) 1600MHz; Tagan U33II 600W; Win7 x64 HomePremium;