Re: DDR2 do pary

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat, 6 Oct 2012 02:47:48 +0200

Dnia Fri, 28 Sep 2012 21:44:09 +0200, Michal napisał(a):

> To oznaka starzenia się readerów - 40tude AFAIK nie był aktualizowany od
> 2008 r.

Niestety. Choć prawdę mówiąc, to odkąd 40tude używam, to muszę mocno
pogłówkować, co by mi się w nim jeszcze przydało, jeżeli chodzi o czytnik
news. Pierwsze co mi przychodzi na myśl, to poprawne rozumienie
format=flowed.

> Z tego względu m.in. pożegnałem się z xnews - nie mam już czasu
> i zdrowia bawić się z lokalnym serwerem i transkowowaniem charsetu tylko
(ciach…)
> telefonicznych i ssania newsów na 1 impulsie.
> Xnews praktycznie się skończył, z 40-tude pewnie niedługo będzie podobnie.

Xnews próbowałem chyba dwa razy i przeszło mi bardzo szybko, choć jedną
kwestię w zasadzie miałem załatwioną - odkąd pierwszy raz mi ktoś podrzucił
link do Hamstera, tak go używam cały czas. I nieważne, jakim łączem
dysponujÄ™. :D

> A co do pytania o RAM - jak komuÅ› nie spieszy siÄ™ bardzo, to bym jednak
> kupił gotowy kit z 2 identycznych modułów i obecny moduł sprzedał.
> "Niedogadywanie" się modułów przy trybie 128bitowym kontrolera RAM
> potrafi skutecznie utruć życie objawiając się BSODami w najmniej
> spodziewanych momentach.

Z tym też bywa różnie. Ot - miałem swego czasu płytę, na której
przetrzepałem kilka różnych zestawów modułów (jeszcze AFAIR SDRAM lub DDR1).
I cały czas jakieś problemy były. Aż głębiej zacząłem grzebać po BIOS i
okazało się, że mimo faktu, że moduły były CL3, płyta radośnie ustawiała by
default CL 2,5. :)

[ Mała pociecha - świadomość własnej głupoty.        (K. Przerwa-Tetmajer) ]