Re: R7850, AMD HD3D i kabel HDMI 1.4a/1.3b

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 21 Sep 2012 12:40:04 +0200

W dniu 2012-09-17 09:24, Chris pisze:

> No w艂a艣nie nie jestem tego pewien bo przy 3D musz膮 i艣膰 r贸wnolegle 2
> obrazy i by膰 mo偶e 1.3 nie4 daje rady,

        Jeszcze raz - wg moich informacji to tylko druty, zero elektroniki, a
szybko艣膰 przesy艂u i zegar dla obu s膮 jednakowe.

> w ko艅cu po co艣 zosta艂 opracowany standard 1.4 w艂a艣nie dla 3D.

        PO STRONIE AKTYWNEJ (urz膮dzenia).
W mi臋dzyczasie przetarga艂em monitor 3D do drugiego pokoju i pod艂aczy艂em
do stacjonarnego BluRaya3D NA TYM SAMYM KABLU 1.3b. Film 3D odtwarza si臋
poprawnie. W PC nie mam czytnika BD (nie widz臋 potrzeby) wi臋c nie mam
jak sprawdzi膰, tym niemniej jaka艣 zajawka kilkunastosekundowa
3840x1080 SBS odtwarza si臋 poprawnie.

BTW:
Jest gdzie艣 w sieci legalny content - obraz dysku demo BluRay3D by to
podmontowa膰 na nap臋dzie wirtualnym i sprawdzi膰 bez fizycznego BD ROM w
komputerze (pirackie ripy BD 3D z oczywistych wzgl臋d贸w pomijam)?

> Proponuj臋 i艣膰 do sklepu i kupi膰 najta艅szy kabel 1.4 i sprawdzi膰 :)

        Troch臋 bez sensu - jak rozpakuj臋 to ju偶 nie oddam, w domu mam z 6
przyzwoitych kabli HDMI 1.3b i na 99% jestem przekonany, 偶e to nie wina
kabla. Szukam tylko potwierdzenia lub wytkni臋cia b艂臋du w rozumowaniu, a
nie tego co nam wciska marketing (pomi臋dzy KABLAMI HDMI HighSpeed nie ma
AFAIK fizycznej r贸偶nicy, a czy s膮 oznaczone jako HDMI 1.3b czy 1.4a
zale偶y g艂贸wnie od tego, kiedy zosta艂y wyprodukowane, bo fizycznie s膮
jednakowe).

> :) Ja pozby艂em si臋 wi臋kszo艣ci film贸w DVD i powoli przechodz臋 na BD albo
> MKV :)

Wiesz - wymiany wszystkiego na BD nie przewiduj臋. Przez ~15 lat w
kolekcji zebra艂o mi si臋 ~1500 DVD i kupowanie tego drugi raz na BD jest
ekonomicznie 艣rednio uzasadnione, nie m贸wi膮c ju偶 o tym, 偶e wiele co
bardziej niszowych tytu艂贸w na BD jest niedost臋pna.
A co do tych MKV - te偶 bym najch臋tniej cz臋艣膰 przerzuci艂 z p艂yt DVD na
NAS (lada chwila wyjdzie Handbrake i x264 z obs艂ug膮 OpenCL), obawiam si臋
jednak by potem nie t艂umaczy膰 si臋 "za niewinno艣膰". Na szcz臋艣cie
bezpo艣rednio karnistyk膮 nie zajmuj臋 si臋, ale z tego co si臋 napatrzy艂em w
czasie szkolenia, to w opiniach bieg艂ych z tego zakresu zasad膮 jest
"domniemanie winy".

> No to nie wiem .. ja bym poszed艂 i kupi艂 inny kabel, w ko艅cu to nie
> maj膮tek.

Maj膮tek nie, ale na 99% jestem przekonany 偶e to nic nie da, a nie lubi臋
g贸ry elektronicznych 艣mieci.

--
/MB