Re: NAS jako mały serwer

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 20 Sep 2012 19:05:18 GMT

On 2012-09-20, Chris <chris_at_spam.pl> wrote:
> Mam Qnapa tylko że na 4 dyski i spisuje się rewelacyjnie jako serwer plików.
> Druga firma godna polecenia do Synology potem dalej NetGear i chyba potem to
> już nie warto szukać. Zależy co potrzebujesz ? ja bym brał docelowo 2
> dyskowy wtedy masz większe możliwości z dyskami i nie trzeba kupować
> następnej sztuki jak się miejsce skończy.

Chwilę dziś czytałem o QNAP i Synology. Generalnie bardziej podoba
mi się ten pierwszy (interfejs i chyba generalnie większa przyjazność
- np. ipkg bez kombinowania). Z drugiej strony podobno jest głośniejszy
- szczególnie w idle, bo nie zatrzymuje wiatraków. Tu plus dla 212j,
bo ustrojstwo będzie stało w mojej sypialni. Nie wiem jak głośny jest
QNAP, ale mój spokojny sen jest wart te 150 zł.

> Co do dysków to bierz od razu RED są niewiele droższe niż GREEN.

W tej chwili mam Green (aktualnie jako awaryjny w desktopie, potem
jako wymieniony na schemacie dodatkowy backup na USB). On pewnie
trafi do NAS, jeśli szybko zdecyduję się na zakup. Na coś klasy
RED przerzucÄ™ siÄ™ przy pierwszej okazji.

pozdrawiam,
PK