Re: Internet w domu bez umowy?

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 09 Sep 2012 06:48:11 GMT

On 2012-09-09, rs <no.address_at_no.spam.pl> wrote:
> a powiedz mi dlaczego jestes przeciwny grodzeniom osiedli, skoro
> jestes tak za "grodzeniem" dostepu do wlasnego internetu?

Bo ogrodzenia kalecz膮 przestrze艅 publiczn膮, za kt贸r膮 p艂ac臋 podatki.
Cho膰 Tobie (poniewa偶 widz臋, jak 藕le reagujesz na wzmianki o pieni膮dzach)
powinienem przekaza膰 to jako "bo s膮 brzydkie" albo "bo wyd艂u偶aj膮
staruszkom drog臋 do ko艣cio艂a".

Jednak oczywi艣cie szanuj臋 prawo ludzi do grodzenia si臋 i jestem 艣wiadomy
komfortu, kt贸ry takie ogrodzenie oferuje, wi臋c nie przysz艂oby mi do
g艂owy zabronienie stawiania p艂ot贸w. To jest taki "bierny sprzeciw".

> oooo. prosze. to bardzo powazny argument w rozmowie. bardzo czesty gdy
> slizga sie grunt pod nogami.

Grunt mi si臋 w 偶aden spos贸b nie 艣lizga - nie wiem jak wpad艂e艣 na taki
wniosek.

Mo偶esz mi zdradzi膰, czemu nie u偶ywasz wielkich liter?

> pomoc staruszce to tez obnizenie jakosci/czasu dojazdu do wyznaczonego
> celu. zastanow sie co ty piszesz.

Oczywi艣cie 偶e tak. Dlatego zdarzaj膮 si臋 sytuacje, w kt贸rych nie pomagam.
Zreszt膮 podobnie jak Ty i jak ka偶dy.

> jesli udostepnienie internetu, jest dla ciebie obizenie kosztu
> jakiegos tam dobra (w tym wypadku oplaty za twoj dostep do internetu)
> to powinno to byc ci to tylko na reke.

Udost臋pnienie internetu za darmo to obni偶enie kosztu dla osoby, kt贸rej
udostni臋pniam, a nie mojego... Ogarnij si臋 :).

> zapewne by chciala, a widzisz w tym jakis problem? jaki ja widze, to
> taki, ze jak ty w swoim osiedlu zaplacisz zeby ci prywatna firma
> chodnik wyrownala, to bedzie blokowal starania np. sasiedniego
> osiedla, ktore wystaralo sie od urzedu miasta, zeby jemu poktyl ich,
> proste chodniki. itp.

Teraz to ju偶 w og贸le nie wiem, o co Ci chodzi.

> potrzebujesz internetu, ale nie sadze, zebys komus na tej grupie
> wmowil, ze potrzebujesz w domu 100% pelnego jego pasma, do tego
> stopnia, zeby nie moc zezwolic komus skozystania do sprawdzania maili
> i skorzystania z webu.

Nie mam zamiaru nikomu tego wmawia膰, bo niby po co? Jak Ci co艣 wm贸wi臋,
to dostan臋 nagrod臋?

Nie potrzebuj臋 pe艂nego pasma. Potrzebuj臋 niskich ping贸w i stabilnego
po艂aczenia przez 5 dni w tygodniu (non stop). W tym czasie wykorzystuj臋
raptem kilka % przepustowo艣ci (z moich 2 Mb/s). Poza tym czasem pracuj臋
z domu i oczywi艣cie generalnie u偶ywam internetu jak ka偶dy (przez kilka
godzine dziennie, w weekendy bardziej, bo sporo 艣ci膮gam/wysy艂am).

Ot ca艂a historia. Jedni maj膮 40 Mb/s, kt贸rego u偶ywaj膮 przez 1/4 dnia,
a inni 2 Mb/s, kt贸re pracuj膮 non stop.

pozdrawiam,
PK