Re: HD6870 Gigabyte - dwa monitory (DVI) + projektor (HDMI) - problem

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 07 Sep 2012 14:14:30 +0200

W dniu 2012-09-05 20:19, vcore pisze:
> Kupiłem dziś projektor (BenQ W710ST jeśli to ma znaczenie), podpiąłem
go za pośrednictwem kabla HDMi do wyjścia w karcie graficznej i chwilę
później pojawił się on w Catalyst Control Center jako nieaktywny.

> Projektor wyświetla niebieski ekran z napisem "Brak sygnału" - co
jest raczej jednoznaczne. Pokombinowałem trochę i wniosek jest taki że
uruchomiony może być jedynie jeden monitor oraz projektor co przy
obecnej konfiguracji jest dla mnie całkowicie niewygodne i wręcz
bezsensowne, czym jest spowodowane takie ograniczenie?

> Można sobie z tym jakoś poradzić? Chcę aby projektor wyświetlał obraz
jako trzeci ekran/pulpit, a obecnie muszę wyłączać wcześniej jeden z
monitorów aby móc oglądać film na projektorze, czyli za każdym razem
muszę odpalać CCC i zmieniać ustawienia ekranów, następnie po
zakończeniu seansu znów odpalam CCC i zmieniam ustawienia na pierwotne...

> Widziałem że do tej karty można podpiąc nawet 5 monitorów, więc nie
rozumiem dlaczego nie można zrobić tego samego z projektorem? Sterowniki
mam aktualne. Czy jest może jakiś sposób aby wymusić w odtwarzaczu (VLC,
MPC) wyświetlanie obrazu za pośrednictwem HDMI? Czyli że projektor
będzie wyświetlać obraz tylko gdy odtwarzany jest film.

O ile dobrze odczytałem chcesz podłączyć do R7850 jednocześnie
3 monitory i na nich mieć niezależny obraz. Musisz mieć albo AKTYWNĄ
przejściówkę DP->HDMI/DVI albo kartę w specjalnej wersji (Flex od
Sapphire itp.) - Radeony 7800 dzielą wyjścia DVI/HDMI i tylko 2 z nich
może być jednoczęsnie aktywne - więcej monitorów to przez DP. Tak
przynajmniej jest na moim 7850.
Koszt przejściówki powinien wynieść od 30-40 zł.

--
MB