Re: Wydajność CUDA

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 28 Aug 2012 17:47:53 GMT

On 2012-08-29, Michal <usenet_at_invalid.pl> wrote:
> Czyżby? GPGPU u ATI dla mas jest od serii R500, czyli Radeonów X1000 -
> parę lat wcześniej niż nVidia "odkryła" GPGPU i zrobiła wokół
> niego sporo szumu i reklamy. Poza tym podoba mi się podejście do
> otwartego standardu jakim jest OpenCL u ATI kosztem odejścia od Stream i
> Brook/CAL.

No niech Ci będzie - pierwsza "szumiała" NVIDIA. Wiele to nie zmienia.
Zdobyła popularność i w wielu branżach CUDA stała się "synonimem"
obliczeń na kartach graficznych.

> A coś konkretnego? Bo też zmieniam teraz 2x R4850 na R7850. Coś w
> rozsądnych pieniądzach (800 zł za 2GB R7850 od Sapphire - masz na oku
> coś konkurencyjnego nVidii w tej cenie i wydajności?)

Ja nie kupuję dla wydajności tylko dla posiadania. Tzn. chciałbym na
czymś ćwiczyć programowanie i mieć ją pod ręką, gdy okaże się potrzebna.
I chciałbym, żeby w zimie dało się pograć w Skyrim (bo jestem fanem
serii, a kwiecień-listopad generalnie nie gram wcale).
Myślę o GT440 lub GT640.

A ze sporów filozoficznych ATI vs NVIDIA i Intel vs AMD wyrosłem już
bardzo dawno temu. Co więcej: mam taką sytuację, że mogę sobie pozwolić
na nieoptymalny wybór pokierowany sentymentem lub atrakcyjnym logiem :).
Stać mnie :P.

No i jeszcze jeden istotny szczegół. Ponieważ będzie to karta głównie
do złożonych obliczeń, to cenię ciszę i chłód bardziej niż wydajność.
Dlatego ideałem byłoby pasywne chłodzenie, a to skutecznie ogranicza
wybór :).

pozdrawiam,
PK