Re: karta rozszerzeń gniazd SATA na PCI-E

Autor: maniek <maniek_at_bez.maila.bo.spamuja.smieciarze>
Data: Sat, 25 Aug 2012 15:27:43 +0200

"Antoni Adamiak" news:6kglewwvr6of.1ut1ylk1l59e4.dlg_at_40tude.net

> Zależy co znaczy "sensowne"

Sensowne tzn. że przy zastosowaniu domowym, obstawieniu wszystkich gniazd
dyskami i wygenerowaniu ruchu ile fabryka dała, uzyskamy max przepustowość
podłączonych dysków i że nic się wieszać, rozłaczać nie będzie.
Za czasów dysków IDE używałem kart na chipsetach Silicon ITE i bardzo sobie
je chwaliłem.

> A takie karty oczywiście są np. Digitus DS-30104

Zabiłeś mnie ceną. Za 300zł to sobie kupię nową płytę gigabyte z 6 portami
SATA :)

Znalazłem jeszcze coś takiego na PCI-E
http://allegro.pl/kontroler-pci-e-2x-sata-ii-z-raid-bios-wawa-i2563158427.html
 z dwoma SATA

oraz na PCI:
http://allegro.pl/itec-karta-pci-sata-esata-150-raid-pcisata4-ontech-i2569487786.html
ta już więcej portów ma.

Wchodzić w to?
Mam wątpliwości co do przepustowości starego PCI względem PCI-E