Re: HDD na magazyn / serwer

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 24 Aug 2012 19:10:19 GMT

On 2012-08-24, Dominik & Co <Dominik.Alaszewski_at_gazeta.pl.invalid> wrote:
> Mam WDC Green (co prawda nie najnowszy 500 GB)- bezproblemowy, chłodny,
> dość cichy i wydajny jak na moje potrzeby. Parkowanie głowicy
> załatwisz niestety nie systemowo (dysk zlewa komendy ATA dot.
> oszczędzania energii), trzeba spod FreeDOSa użyć ichniego programu
> WDIDLE (tylko raz). W miarę nowy system (czy to Win czy Lin) założy Ci
> partycje nie sprawiające problemów z dyskami o 4KB sektorach.

Już po sprawie. Kupiłem WD10EZRX, czyli najnowszy w rodzinie, znacznie
bardziej oszczędny (wg. danych producenta) i pozbawiony kilku bajerów
(w tym tego upierdliwego parkowania). W związku z tym jest nadzieja, że
jego "Greenowatość" wynika z dobrych łożysk i dokładniego montażu, a nie
skomplikowanych i przekombinowanych bajerów.
Inaczej mówiąc: mam nadzieję, że bliżej mu do 2.5" Black niż
do poprzednich Green :).
Jak będzie w praktyce - się okaże. Odebrałem go wczoraj, ale
podłączyć będę mógł dopiero w niedzielę :).

pozdrawiam,
PK