Re: Karta sieciowa - problem

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Sun, 19 Aug 2012 20:54:53 +0200

Dnia 2012-08-19, o godz. 18:34:48
"Andre" <don0_at_gazeta.pl> napisał(a):

> A co jeszcze tester mógłby sprawdzić w tej sytuacji?
> Jeżeli nie ma połączenia, to nie wystarczy, czy nie ma przerwy na
> poszczególnych żyłach

Ano sprawdzić realne parametry kabla. To że jest galwanicznie
połączenie między końcami żył niewiele daje jeśli styk wtyczka-kabel
jest kiepski, kabel źle rozpleciony, kabel zgnieciony/załamany czy żyły
ułożone w nieodpowiedniej kolejności we wtyczce. We wszystkich tych
sytuacjach taki tani tester pokazuje że między końcami kabla przepłynie
jakiś prąd stały z baterii i tylko tyle. A może się okazać że transmisja
nawet na 10Mbps - nie mówiąc o większych prędkościach - nie będzie
możliwa. Oczywiście można to testować tyle że tester nie kosztuje
20-30PLN tylko dwa rzędy wielkości więcej. Taniej jest sprawdzić z
innym kablem - najlepiej o potwierdzonych parametrach.

Zdrówko