Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 18 Aug 2012 21:25:21 GMT

On 2012-08-18, neo <dyletant_at_yahoo.pl> wrote:
> Super. Pewnie prognozy, tak? Na pewno kojarzysz the New Kind of

Nie. Napisałem swój system giełdowy (działający tak jak te prawdziwe).
Symulacja to "udawanie" transakcji jakiejś dużej grupy inwestorów
i badanie pewnych własności. Generalnie to taka dziwna magisterka :).

Prognozowaniem zajmujÄ™ siÄ™ hobbystycznie (i trochÄ™ zarobkowo :)).

> Myślałem trochę o modelach itd. i doszedłem do wniosku, że ostatecznie
> czy modelujesz pogodę czy giełdę czy struny, i tak jest potrzebny
> model całego świata, żeby coś dokładnie przewidzieć.

Modele nie są dokładne z definicji :) - one tylko przybliżają
rzeczywistość (ważne żeby wiedzieć jak dobrze to robią).
Dzięki temu mamy różne modele tych samych zjawisk :).

Nie da się zrobić "modelu wszystkiego" :).

> Mam takie pytanie, uwzględniasz tylko dane finansowe, czy np. pogodę i
> aktywność słońca jakoś też? Nie żartuję. Poważnie pytam.

W prognozach? Aktywnością słońca się bardzo nie przejmuję :).

Za to danych pogodowych się oczywiście używa, bo wpływają na notowania
różnych dóbr: samych produktów rolnych, akcji firm rolniczych itd.
Tyle że takie zależności są raczej długoterminowe, a sensowne prognozy
są na 3 dni. Raczej chodzi tu zatem o długoterminowe trendy
i korelacje. Nie chciałbym się o tym rozpisywać bardzo na pl.comp.pecet,
więc podam jeden przykład i zostawimy temat, ok? :)

Dla rynku kluczową informacją jest bezrobocie. Notowania najczęściej
silnie reagują na wartość odmienną od oczekiwań. Przed ogłoszeniem
te dane zna jakaś garstka osób i nagle (np. w piątek o 14:30) dowiadują
siÄ™ wszyscy :).
Możesz sobie wyobrazić, że pogoda wpływa na bezrobocie. Jeśli jest dobra
w czasie zbiorów, to więcej ludzi zatrudnia się w rolnictwie. Jeśli jest
dobra w czasie wakacji, to więcej osób pracuje w turystyce. I tak dalej.
Podejrzewasz, że coś w tym może być, więc zbierasz dane z poprzednich
lat i mielisz aż coś wyjdzie lub aż się poddasz (zazwyczaj to drugie:)).

Jeśli udaje Ci się odkryć jakąś zależność, to np. na podstawie pogody
w lipcu możesz szacować bezrobocie w sierpniu :). Jeśli regularnie
udaje Ci się odgadywać dane o bezrobociu dużo lepiej niż inni, to
prędzej czy później stajesz się bogaty (lub dostajesz bardzo dobrą
pracÄ™ :)).

pozdrawiam,
PK