Re: Co zamiast WRT54G?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Mon, 13 Aug 2012 13:23:59 +0200

Rozwine jeszcze temat, bo jak modernizowac, to po calosci

Modem + Ruter + kilka urządzenie po LAN sa w pomieszczeniu1, i to jest
priorytet

NAtomiast w odleglym* pomieszczeniu2 w chwili obecnej sa urzadzenia
laczace sie po wifi oraz jeden komputer do ktorego przypiolem
accesspointa wifi. Komp widzi to jak lan, bo ma wetkniety lan.

Poniewaz te urzadzenia komunikuja sie ze soba, to pomyslelem, zeby je
spiac switchem gigabitowym. Wszystkie. Zeby zadne nie laczylo sie po
wifi. Czyli mam switch - potrzebuje szybkiego AccesPointa.

Czy tez moze - jesli dobrze kombinuje, kupic dwa jednakowe rutery, i ten
w pom2 ustawic jako AccessPoint, polaczyc z ruterem w pom1 przez wifi. A
wszystkie urzadzenia spiac do switcha w ruterze2

Dobrze to wykombinowalem? Tzn. 2 sztuki np. tego TL-WR1043ND zastąpią mi:
- ruter1 (wrt54gl)
- switch1
- accesspoint2
- switch2

Bede mial
- ruter1 n/gigabit
- ruter2 n/gigabit
polaczenie miedzy nimi wifi n

A wszystko bedzie jak w jednym lanie, plus dostep do wifi dla
laptopa/komorki/etc brany z ruter1

*) odleglym w sensie, ze nie mam jak kabla ciagnac, bo musialbym go dac
albo na widoku, albo kuc/dziurawic sciany. A nie chce ani pierwszej, ani
drugiej wersji.