Re: Walka z dźwiękiem przez HDMI - ciąg dalszy

Autor: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl>
Data: Fri, 10 Aug 2012 12:57:40 +0200

W dniu 2012-08-09 22:37, Jacek S. pisze:

> Może poszukaj przyczyny w systemie, a nie w sprzęcie. A próbowałeś
> takie coś ( ale to już NTG ):PPM na ikonie głośnika przy zegarku,wybierz
> "Dźwięki" ,"Odtwarzanie" - i co tam masz? Masz tam ten swój zewnętrzny
> odbiornik, np. "Toshiba"? A jest przy nim zielony "ptaszek"? Nie, tylko
> przy "Głośniki"? To teraz zaznacz tą przykładową "Toshibę" jako
> domyślną, tak, aby przy niej był ten "ptaszek":). I sprawdź. Powinien
> być dźwięk w TV. Minus taki, że teraz nie ma w komputerze, i trzeba tak
> za każdym razem tak "mieszać, jak chcesz mieć raz dźwięk tu, albo tu...
> [...]

Przyczyny szukam wszędzie na raz.

Mam pewne postępy.
Gdy przy właczaniu komputera mam podłaczony kabel HDMI - komputer
przerywa procedurÄ™ startowÄ… Biosu i zatrzymuje siÄ™. Pomaga tylko twardy
reset (ale najpierw trzeba wypiąć ten HDMI).

Gdy komputer pracuje w Windowsie - mogę podpiąć HDMI (na gorąco), potem
skonfigurować ustawienia grafiki tak, żę wyłączam jeden monitor DVI i
włączam HDMI - pojawia się i dźwięk, i obraz przez HDMI.

Niby więc wszystko działa, ale pojawił się inny problem - bez powodu
przestał działać dźwięk cyfrowy na karcie Sound Blaster Audigi2. Bez
względu, czy SPDIF jest jaka gniazdo domyślne - cisza. Wczoraj nagle
jakoś mi zadziałało i było ok, ale po zresetowaniu komputera - znowu lipa.

Wygląda na to, że jest tu kwestia typowo programowa, ale nie wiem, jak
to rozwiązać.

--
MN