Re: Nowa płyta, czy sam kontroler?

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Mon, 6 Aug 2012 22:30:47 +0200

Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona_at_NOpocztaSPAM.fm> napisał w wiadomości
> Witam
> Moja płyta to Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Dokupiłem niedawno dysk OCZ Vertex
> 4. Niestety płyta obsługuje tylko sata2. I tu pytanie: Czy jest sens bawić
> się w ogóle w sata3 , czy zostawić jak jest. Jeśli się bawić, to czy
> kupować oddzielny kontroler, czy biorąc pod uwagę cenę takowego (ok 150zł)
> sprzedać płytę i kupić nową która natywnie odsługuje sata3? Koszt pewnie
> będzie podobny.
> Czy jest obecnie jakiś sensowny zamiennik do niej? Mimo swego wieku
> świetna
> płyta i trochę żal się jej pozbywać?

Borykam sie wlasnie z tym samym problemem.
Vertex 4 juz siedzi, niestety na SATA2, plyta GA-EX58-UD5 - mercedes w
Gigabyte... w 2009 :)

Meczylem temat kontrolera SATA3/USB3 pod pci-e, niestety wszystkie osiagaly
niewiele ponad to co uzykasz na SATA2, a jezeli juz po bojach z biosami,
sterownikami itp udalo sie uzyskac odczyt ok 380 mega to zapis pozostawial
wiele do zyczenia.

Narazie odpuscilem, 260 mega odczytu i podobnie zapisu spokojnie mi
wystarcza, win7 laduje sie w ok 4 sekundy, nie zadarzy zlozyc sie znaczek
windy i juz mam pulpit gotowy.

Wez rowniez pod uwage liczbe IOPS... ktora i tak jest sporo wieksza niz w
rodzinie "3".

pozdro

--
doom3