Re: intel h55 p55 q57

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Thu, 26 Jul 2012 22:54:48 +0200

W dniu 26.07.2012 o 20:57 Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl> pisze:

> 1) musze kupić procek Sandy Bridge z 5 na koncu, bo te maja HD3000,
> socket 1155 (nowszy)

Jak masz mozliwsc, to lepiej wez i5 Ivy Bridge. Cena niewiele wieksza,
tudziez taka sama do starszych odpowiednikow, a jest odrobine
oszczedniejszy od Sandy i ma mocniejsza grafike (HD4000) niz Sandy
Bridge(HD3000). Poza tym, posluzylby Ci juz na dluzej, niz i3... Na
upartego, nie musialbys w przyszlosci nawet brac i7, bo podejzewam, ze
nawet mocy tego i5 w normalnych warunkach jest ciezko skonsumowac :) Do
gier i tak wystarczy, bo w nich wazniejsza jest grafika, a do pozostalych
zastosowan... Wszystko wprawdzie zalezy od zadan, jednakze przyrost mocy
i7 wzgledem i5 nie jest na tyle duzy, by za to az tyle placic (niestety).

Po reszte odsylam do ark.intel.com bo nie mam rozeznania w serii i3, ew do
google w sprawie roznicy miedzy HD3000 vs HD4000.

Plyty z chipsetami serii P i Z miewaja tez zazwyczaj mocniejszy blok
zasilania (co by to nie znaczylo), co w przypadku mocnych prockow ma
znaczenie.

> coś takiego "wypaczylem" ;)
>
> wizualnie ma wyjscia jakie potrzebuje, sloty na karty rozszerzen
> wszelakie, bo x1 x16 jak i zwykle PCI...
>
> http://www.morele.net/plyta-glowna-asus-p8h77-v-461682/

Odnosnie plyt i marek, to sie nie wypowiem, aczkolwiek z marek wolalbym
Intel lub AsRock niz GigaByte i Asus.

> Tylko co to ten UEFI BIOS i czy mi jest to potrzebne czy obojetne czy
> bede mial UEFI czy klasyczny bios? Bo ta plyta to chyba jakis "wypas"
> pelen nowinek...

UEFI, to taki nowoczesny graficzy BIOS ;P Obecnie do wiekszosci nowych
plyt toto sie instaluje, zatem tym sie nie sugeruj...

Pisales tez cos o energooszczednosci. Nie wiem, jak w serii i3, ale w i5 i
i7 szukaj tych z literkami T (najoszczedniejszy) i S (oszczedny). Cenowo
od swoich "normalnych" modeli sie nie roznia, aczkolwiek dostac je w PL
trudno.

I na koniec - rozgladales sie w rozwiazaniach AMD? Tez nie sa zle, za to o
wiele tansze.