Re: Jak to może działać?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed, 25 Jul 2012 09:44:29 +0200

Dnia 2012-07-24, o godz. 22:52:28
RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl> napisał(a):

> Nie dajcie się zasugerować.
> Ustawienie kolorów jest dowolne, ważne jest aby zgadzało się
> na obu końcach danego kabla. I zdecydowanie NTG.

I przy jakichkolwiek problemach biegasz po budynku zastanawiając się
jak akurat ten konkretny kabelek został zaciśnięty. Lepiej to
uporządkować niż potem Ty albo ktoś inn ma zastanawiać się jak to
zostało zrobione akurat w tym miejscu. Zwłaszcza że jeśli ktoś nie
trzymał się standardu to jest duża szansa że jak to kładł to nie znał
się na rzeczy i kable są położone od czapy. Np. naciągnięte na siłę albo
miejscami poprzecierane bo "ciut kabla zabrakło a przecież nowa szpula
droga". Albo np. połączył w listwie 2 odcinki kabla i zaizolował
połączenie taśmą bo miał za krótkie odcinki. Albo zakopał zwykłą
skrętkę między budynkami i izolację szlag trafił. Ja z dużą nieufnością
podchodzę do sieci wykonanej niestandardowo i przy pierwszym kontakcie
staram się to pomierzyć i uporządkować - wtedy mniej problemów. Ale
podstawowe narzędzia mam nie tylko w pracy i w domu ale i w
samochodzie. ;-) No ale w sumie zaciskarka, pare wtyczek, narzędzie do
gniazd, 2 wkrętaki i parę innych duperelków nie jest ani drogie ani
duże a często pozwala wiele zrobić. "Duża" skrzynka z narzędziami i
materiałami czasami tez się przydaje jak jest w bagażniku. W ostatni
weekend przydatne okazały się nieużywane od dawna narzędzia do obróbki
złącz BNC. Myszy teściowi na działce przegryzły kabel do anteny TV i
szybko to połatałem dwoma wtyczkami i "beczką" zamiast wymiany całego
kilkunastometrowego kabla.

Zdrówko