Re: p³yta g³ówna pod i7 1155 + pamiêci + ch³odzenie

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Wed, 25 Jul 2012 01:30:27 +0200

W dniu 24.07.2012 o 23:22 BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid> pisze:

> Procesor ju¿ kupiony jaki¶ czas temu, bo nie s±dzi³em, ¿e s± zwyk³e
> p³yty które vt-d obs³uguj±, na stronie intela czyta³em, ¿e Z68 nie
> obs³uguje vt-d, tylko niektóre chipsety w drogich p³ytach, które opcje
> podkrêcania maj± mocno okrojone.

Jak masz okazje wymienic, to zrob to.

> A jaki¶ konkretny model mo¿esz podaæ?

Ja wybralem Z68 Extreme3 Gen3, bo akurat na moje potrzeby byla idealna (a
raczej dobry stosunek ceny do mozliwosci ;) wobec drozszych i bardziej
wypasionych), ale wszystkie Z68 od ASRock maja wsparcie vt-d. Poza tym,
niedawno wymienilem Xeon E3 1235 na Xeon E3v2 1245 i wystarczylo tylko
zrobic upgrade BIOS. W Twoim przypadku mozesz rozejrzec sie za czyms na
Z77 z oferty ASRock. Wspieraja vt-d bez zadnych problemow (sprawdzone u
klienta, ktoremu niedawno to montowalem i wirtualizowalem biuro) no i maja
juz USB3 od Intela, a u mnie jest jakis chip NEC-a, ktorego ESX nie
wykrywal i trzeba bylo kombinowac... Mi sie nie chcialo i puscilem to
bezposrednio do wirtualizowanego Windowsa poprzez VT-d i tam
zainstalowalem stery ;)

Jednakze z prockiem serii K vt-d u Ciebie nie zadziala. Ta seria prockow
jest wykastrowana z tej funkcjonalnosci. Podobnie kilka innych bajerow
wykastrowali z K. Albo bajery, albo bajer w postaci krecenia procka...

Musisz zerknac na http://ark.intel.com/ i porownac sobie, co poszczegolne
procki maja, bo przy wirtualizacji to dosyc wazne.

> W³a¶nie ja chcê z radiatorami, tylko jakie ch³odzenie i jakie pamiêci,
> aby jedno drugiemu nie przeszkadza³o.

Tego juz Ci nie powiem, bo mi zalezalo na stabilnosci, a te Kingstony,
ktore kupilem, byly referencyjne na stronach ASRock i (w dniu zakupu) w
miare tanie... Przyznam, ze nie sa zle, ale w sieci wyczytalem, ze mogloby
byc jeszcze lepiej, gdybym dolozyl ~100zl ;) jednakze na razie sie tym nie
przejmuje, bo w przyszlosci mam zamiar to opchnac i kupic 4x8G.

Chlodzenie procka mam standardowe od Intela. W srodku budy 5xhdd +
2xRadeon (mi wystarczyly slabe modele z pasywnym chlodzeniem) + ZASILACZ
FORTRON FSP650-80EGN 90+ GOLD + kilka urzadzen na USB + karta sieciowa 4P
+ karta DV. Wszystko to chodzi na normalnym chlodzeniu + dwa male wiatraki
z przodu, aczkolwiek wiele nie daja i chyba je wylacze, bo po otworzeniu
budy, wcale cieplo nie jest ;) nawet w te upaly...

PS. Jesli nie bedziesz mogl wymienic procka, to ratuje Cie jeszcze
instalacja Win Svr 2k8 R2 + Hype-V lub nowsze.
Gry bedziesz mogl uruchamiac bezposrednio na Windowsie (jesli dadza sie
zainstalowac na serwerze, bo nie kazde chca), bo system bedzie mial
bezposredni dostep do wydajnego GPU, a reszte zwirtualizujesz, ale (!)
Hyper-V nie obsluguje vt-d, przez co wirtualizowane systemy nie beda mialy
bezposredniego dostepu do sprzetu, wiec to bedzie taka proteza. No i
trzeba bedzie co 180 dni reinstalowac "triala" ;) Ew zamiast Win Svr
mozesz dac 7 i bawic sie VirtualBoksem... W sumie na jedno wyjdzie... ;)