Re: Zmiana położenia dysku HDD

Autor: DooMiniK <bachus_at_bachus>
Data: Tue, 24 Jul 2012 19:55:41 +0100

On 24/07/2012 14:43, tryton wrote:
> Mam używany dysk HDD 500GB, przez cały czas pracował poziomo, ten czas
> to 8tys godzin
>
> Od 2 tygodni mam nową obudowę w której mocowanie dysku jest pionowe.
>
> Jak na razie jest OK i nie ma problemów ale mam tam ważne dane (kopia co
> jakiś czas) i zastanawiam się czy dysk może się uszkodzić od pracy w
> pionie...

Wszystko zależy od wykonania dysku... Ogólnie zasada jest taka, że dysk
może pracować praktycznie w dowolnej pozycji, o ile jej się za często
nie zmienia (tj. wyrabiają się niektóre elementy mechaniczne).
Teoretycznie nic nie powinno się stać, zobaczysz w praktyce :>

p.s. co to za obudowa? Ostatnio HP lubi montować dyski pionowo...

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel