Re: podkręcanie i7 2600K

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu, 19 Jul 2012 20:27:34 +0200

On 2012-07-19 12:36, neo wrote:
> [...]
> Dysk twardy: Seagate 2TB 7200RPM SATA3
> SSD: Corsair SSD 120G SATA3
> Obudowa: Cooler Master
> Zasilacz: OCZ 600W ATX M
> System: Windows 7 Professional
>
> Cena 5500zł.
>
> Dziękuję WSZYSTKIM bardzo pięknie za rady. Zabrało mi troszeczkę czasu
> zanim sobie to wszystko przemyślałem, ale bez Was zabrało by mi 5 razy
> tyle czasu.
>
> Za pozwoleniem, mam jeszcze kilka pytań.
>
> 1. Komputer działa prawie bezszelestnie, ale trochę słychać zasilacz.
> Czy są zasilacze cichsze i mniej ciche i ile warto zapłacić za

Hmm.. tyle na ile cenisz sobie cisze, są zasilacze bezgłośnie (pasywne
chłodzenie).

> 2. Czy winda 7 jest trochę niedopracowana (do tej pory miałem XP)? Nie
> mogę na przykład wyłączyć dźwięków dla poszczególnych zdarzeń.

Nie ma systemu w 100% niezawodnego i bezbłędnego, ale takie duperele
interfejsowe to nie na tej grupie. System uwazany jest za dobry,
bardziej dopracowany od visty.

> 3. Mam 2 modemy, Orange i Play i obydwa nie działają. Coś na ten temat
> szukałem i próbowałem różnych rzeczy, ale nic z tego. Na infolinii też
> chyba nie bardzo wiedzą. Czy będę musiał zmienić modemy?

Jeżeli są zepsute to tak, musisz zdefiniować pojęcie niedziałania.
Najczęstszy przypadek użycia to taki, gdzie modem na USB instaluje
oprogramowanie na danym systemie i przy pomocy tego programu korzystasz
z możliwości modemu. Jeżeli włoże modem do odtwarzacza filmów, tez mi
nie bedzie działał - prawda? Tylko to nie znaczy, że jest uszkodzony.
Musisz być bardziej precyzyjny.

> 4. Podobno można tego procka podkręcić do prawie 5G. Jak to się robi?
> Czy w momencie podkręcenia zużycie energii rośnie tylko kiedy procek
> jest obciążany czy jakby globalnie?

Seria K ma odblokowany mnoznik, także znacznie łatwiej się go podkreca,
nie trzeba modyfikowac na siłe częstotliwości innych komponentów płyty.
Generalnie w stanie spoczynku procesory pobierają mało energii, przy
obciązeniu odpowiednio zwiększają. Przy overclockingu krótki pik
obciążenia może spowodowac, że się procesor zawiesi. Większe spektrum
częstotliwości uzyskuje się obniżając temp. chłodzenia procesora (np.
ciekłym azotem), wtedy zapewne 5GHz jest osiagalne i stabilne, tylko
praca z azotem raczej nie należy do komfortowych ;)