Re: ssd a truecrypt

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Fri, 13 Jul 2012 21:53:33 +0200

Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Jul 2012 20:37:59 +0200
 doszła do mnie wiadomość <jtppu7$8jk$1_at_inews.gazeta.pl>
 od "qwerty" <qwerty01_at_poczta.fm> :
>Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
>
>A nie chodzi o trim? Na szyfrowanym dysku nie będzie ona działać.

Trim będzie działać, ale wear leveling może się dusić.
Można by zrobić próbę z jakimś dyskiem, który ma bardzo agresywny
garbage collector(np. Corsair performance pro 128 GiB), spartycjonować
pod TC 60 do 70% dysku, a resztę pozostawić pustą(to będzie dodatkowa
przestrzeń dla wear levelingu, moim zdaniem powinno być tego
conajmniej 32 GiB). W takiej konfiguracji nie powinna wystąpić jakaś
katastrofalna utrata wydajności. Inna sprawa, że w cenie 128 GiB
Corsaira można kupić Velociraptora 500 GiB z nowej serii, a on
powinien sobie wyśmienicie dawać radę z TrueCryptem, poza tym sami
twórcy TC nie zalecają szyfrowania dysków ssd swoim produktem.