Re: Tanie zasilacze z allegro

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Tue, 10 Jul 2012 16:38:16 +0200

Dnia 10-07-2012 o 08:16 b0ni napisał na pl.comp.pecet:

> Heh, to obejrzyj dobrze ten "wykres".
> To są osiągi w optymalnym punkcie pracy, co praktycznie nigdy się
> nie zdarza przy "normalnym" obciążeniu.

A ileż można patrzeć na te wykresy :) To jest krzywa od 20 przez 50 do
100%. Nie widzę tam punktów i nie wiem co to jest "normalne obciążenie".
Chyba nie chcesz powiedzieć, że to nie jest krzywa?

> Bo iloczyn start i mocy pobieranej jest zbliżony. Jeżeli straty
> zmalały, ale zapotrzebowanie na energię wzrosło, to ten iloczyn nie
> zmienił się znacząco.

Ciekawe podejście. Przecież gdyby nie lepsza sprawność to straty byłyby
jeszcze większe i to dużo, bo procentowo. Pretensje co do zapotrzebowania
na energię to można mieć tylko do ludzi, a raczej ich mentalności.
Gdyby był powszechny nacisk na energooszczędne urządzenia to producenci
byliby zmuszeni takowe produkować.
Jak zaglądam do starego komputera i widzę tylko jeden wentylator w
zasilaczu, to mam wrażenie, że ten postęp technologiczny gdzieś minął się
z rozumem.

--
WiesłaW
Opera Mail