Re: Tanie zasilacze z allegro

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Tue, 10 Jul 2012 13:05:22 +0200

On 2012-07-10 12:36, Chris wrote:
[.....]
> Prtzepiecie z sieci też trakowane jest przez wadę zasilacza :)
W II połowie lat 90 ubiegłego wieku byłem autoryzowanym naprawiaczem
UPS-ów APC i przy okazji robiłem też w zasilaczach. No i kiedy trafił w
moje ręce serwer IBM-a po uderzeniu pioruna gdzieś w pobliżu jego
lokalizacji. Tak przynajmniej twierdził zleceniodawca. Po rozkręceniu
zasilacza wysypałem z niego (dosłownie!) węgielki. :-D Po prostu cała
strona pierwotna była kompletnie spalona. Ale najciekawsze jest to, że
po zamówieniu u IBM-a nowego zasilacza i wstawieniu go serwer ruszył bez
problemu. Wniosek z tego taki, że można zrobić dobry zasilacz który
wytrzyma stosunkowo duże przepięcia i nawet jeśli sam padnie, to nie
pociągnie za sobą reszty systemu. Ale to oczywiście kosztuje...

> ps. Proponuję EOT na temat zasilaczy :) rozejdzmy się w pokoju :)
OK