Re: Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać?

Autor: BUNIEK <mbuniek_at_interia.pl>
Data: Sat, 7 Jul 2012 11:28:50 +0200

>Bo koledze za drogą, napisał jasno ;-)
>Półtora roku temu jak składałem pcta kupiłem 1TB, teraz faktycznie jest
>odrobinę droższy, od tego czasu nadal są dyski 1 i 2 TB, jakieś pojedyńcze
>3TB widać na komputroniku. Prawo Koomeya odchodzi do lamusa? Producenci
>osiągneli wyżyny technologiczne?

Ja bym to nazwał przeinwestowaniem potrzeb, przestrzenie dyskowe ponad 1 - 2
TB są potrzebne naprawdę nielicznej grupie osób. 1 - 2 TB tez zazwyczaj
głownie obciążone są Filmami. To powoduje ze inwestowanie w technologie
umożliwiająca tworzenie większych dysków nie ma uzasadnienia tym bardziej ze
jest to technologia wolna. A i tak zapewnię obecne dyski 3 TB doposażone w
dodatkowy talerz mogą mieć większe pojemności kosztem pewnie wydajności.
W rozwiązaniach biznesowych duże dyski są nie wydajne wiec łączy się
mniejsze pojemności w macierze.
No i ostatni w/g mnie argument ciÄ…gle spadajÄ…ce ceny SSD.

Tak to sobie trochę tłumacze. A ceny, jest popyt jest cena.

Buniek