Re: Tanie zasilacze z allegro

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 06 Jul 2012 22:49:40 +0200

W dniu 2012-07-05 22:05, quasi pisze:

> Na allegromo偶na kupi膰 tanie Fortrony w cenie ju偶 od 30z艂.
> Niby Fortron to dobra firma, ale zastanawiam si臋 sk膮d taka niska
> cena?

        No w艂a艣nie to jest problem. Cud贸w nie ma - w tych cenach zasilacze
musz膮 by膰 w 90% przypadk贸w wyczyszczone u偶ywane par臋 lat w nieznanych
warunkach (lepszy wariant), albo naprawiane przez z艂ote r膮czki
poserwisowe (gorszy). W masowe "le偶aki magazynowe" 艣rednio wierz臋.

> Czy warto kupi膰 taki zasilacz, do starszego komputera?

        W przypadku gdy stary noname p贸jdzie z dymem DO STARSZEGO KOMPUTERA
minimalizuj膮c koszty mo偶na - to najta艅sza opcja daj膮ca minimum zaufania
do zasilacza, o ile dany egzemplarz na Allegro nie pochodzi ze szrotu.
Pisz膮c starszego komputera mam na my艣li komputery, kt贸re bra艂y wi臋kszo艣膰
zasilania przez mobo z linii 3,3V. Ten fsp350-60hhn ma w nowszych
modelach 21A na 3,3V i tylko po 15A na wsp贸艂dzielonych liniach 12V, w
starszych modelach fsp350-60hhn by艂 AFAIR jeszcze wi臋kszy przechy艂 w
stron臋 mocy linii 3,3V.

> Czy taki Fotron np. fsp350-60hhn poci膮gn膮艂by tak偶e nowy komputer np. na
> bazie i3 (TPD 65W, tylko grafika zintegrowana, 1 dysk sata)?

To jest energetycznie ma艂o wymagaj膮cy ale NOWY komputer.
Nie ryzykowa艂bym do niego zasilacza o niepewnym pochodzeniu za 30 z艂 -
takie oszcz臋dno艣ci lubi膮 si臋 m艣ci膰. Generalnie nie kupuj臋 u偶ywanych
zasilaczy, HDD i nap臋d贸w optycznych - nigdy nie wiadomo jak膮 one mia艂y
histori臋.
Jedyne uzasadnienie dla kupna takich Fortron贸w za ~30 z艂 to zast臋pstwo
uszkodzonego zasilacza w starym komputerze, gdzie nie warto kupowa膰
nowego, porz膮dnego i mocnego zasilacza za 250+ z艂, bo by艂by on wart
wi臋cej ni偶 obecna warto艣膰 komputera, kt贸ry ma zasila膰. Wtedy takie
Fortrony s膮 OK, bo i tak lepsze od nowych ColorShit贸w, Tracer贸w, TakeMe
itp. najtanszej chi艅szczyzny.

--
/MB