Re: Mackintosh (czy mo¿na ¿yæ bez oddychania?)

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 29 Jun 2012 06:34:30 +0200

Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:31:41 +0200, Tom01 napisał(a):

> Tak, wiem że jest do tego program i czekałem kiedy ktoś z nim wyskoczy.
> Przemek dawał pytanie czy OSX otworzy docx bez Office'a. Pamiętajmy
> jednak, że w tej części wątki mówimy o cechach/zaletach/przewagach
> samego GUI a nie dodatkowych programów. Domyślnie w Win takiego
> przewijania nie ma i mało ludzi w ogóle wie że to ograniczenie można
> poprawić. Zresztą Windows od lat przyzwyczajały, że jeśli cokolwiek
> chcemy zrobić z okienkiem, musi być na nim focus. Do wielu
> nienaturalnych rzeczy przyzwyczajały. Tymczasem człek przyzwyczajony w
> [...]

I tak, i… nie. Ludzie się przyzwyczaili, że przeglądarkę stron www mają od
razu. Microsoft ścignięto, że Internet Explorer by default jest w Windows.
Apple'a ktoś ścignął w podobny sposób za Safari? Ludzie się przyzwyczaili,
że jak klikną dwa razy na pliku z muzyką czy wideo, to coś im ten plik
otworzy. Microsoft ścignięto za Windows Media Playera. Apple'a ktoś ścignął
w podobny sposób za QuickTime'a? :)

Ja się dziwię, że jeszcze kwik się nie podniósł za systemowego firewalla w
Windows, za darmowego MS Security Essentials, za możliwość rozpakowania
ZIPów czy za systemową obsługę nagrywania płyt…

[ Prawdziwa głupota za każdym razem pokona sztuczną inteligencję.          ]
[                                                        (Terry Pratchett) ]