Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: monter <monter_at_gazeta.pl>
Data: Tue, 26 Jun 2012 10:58:01 +0200

> Właśnie idę na studia, więc można założyć, że będzie wszystkiego po
> trochu.
>
> Od neta i czytania książek, do programowania w C++ i Javie.

Jeśli na studia techniczne - nie zastanawiaj się, tylko kup porządnego
peceta, na którym sobie zainstalujesz windows (często uczelnie
udostępniają licencję dla studentów) wraz z niezbędnym oprogramowaniem
(a tu okazuje się, że wszyscy robią projekt na tym samym sofcie, bo
łatwiej, bo kolega pomoże, bo uczelnia udostępnia itd.). Obok windows
można zainstalować inny system np. którąś z dystrybucji linuksa - co
jest bardzo dobrym pomysłem, bo w zależności od potrzeb masz dostęp do
wszystkiego - jak potrzebujesz pisać w Visual C to piszesz pod
windowsami, jak chcesz sobie poćwiczyć skrypty w środowisku
uniksopodobnym, odpalasz linuksa i masz wszystko, czego dusza zapragnie
wraz z różnymi kompilatorami, bibliotekami itd. A jak będziesz chciał na
szybko coś klepnąć w Bascomie - znowu windows :) . W dzisiejszych
czasach systemy graficzne są wygodne i ergonomiczne, powszechnie uważa
się, że Mac ma najładniejszy OS, ale akurat na studiach nie to powinno
decydować o wyborze sprzętu. Patrz na to, jakich aplikacji będziesz
używać i pod nie wybieraj system operacyjny (no i oczywiście sprzęt).

g.