Re: Skladam PeCeta :)

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu, 21 Jun 2012 08:49:17 +0200

"BartekK" napisał:

> Obawiam się że przełączanie AHCI/IDE dla takich userów, którzy muszą mieć
> 1-klik-rescuecd by odzyskać sprawny system, to nie jest dobry pomysł...

Tak samo złym pomysłem jest zostawianie tego typu użytkownikom (cytuję:
"LEwizny totalne jesli chodzi o komputery") mechanizmu, umożliwiającego
przywrócenie komputera do stanu "fabrycznego". Kto im zarchiwizuje przed tą
operacją dokumenty i ustawienia? Do kogo będą wydzwaniać z pretensjami "ale
tu miałam takie ikonki, a teraz ich nima i nie mogie odebrać poczty", "a
gdzie są zdjęcia naszego Stasia robiącego kupkę, bo chcemy je pokazać
cioci?" IMHO lepiej w razie draki wykorzystać mechanizmy zawarte w systemie
operacyjnym (przywracanie systemu, instalacja naprawcza), które zachowują
owoce pracy użytkownika. Naprawdę, już od czasów XP ciężko jest tak zepsuć
system, żeby jedynym ratunkiem była instalacja czystego systemu lub
odtworzenie go z obrazu.

JoteR