Re: Sieciówka PCI-X w slocie PCI 2.x

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Wed, 20 Jun 2012 21:43:55 +0200

Użytkownik "Michal" <usenet_at_invalid.pl> napisał w wiadomości
> Cześć,
>
> Rekonesans po okolicznych sklepach lekko mnie podłamał - 95% dostępnych
> sieciówek AD2012 to nadal FastEthernet (i to zazwyczaj na RTL8139).

Sprawdziłem w sklepie gdzie najczęściej kupuję - gigabitówki stanowią jakieś
30% oferty. Sprawdziłem na Allegro - 40%.

> Dlaczego - nie za bardzo pojmujÄ™

Bo sieciówki 100Mbit są znacznie tańsze niż 1Gbit. Pozatym lameriada
użyszkodników. Podłączy taki sieciówkę 1Gbit do innej 1Gbit i może mieć
problem (bo link 1Gbit jest znacznie bardziej wymagajÄ…cy od kabla);
połącznie 100Mbit jest znacznie mniej problematyczne.

> - w końcu praktycznie każda mobo od co najmniej 5-7 lat ma co najmniej
> zwykły FastEthernet wbudowany

Bywały i płyty z dwoma RJ-45, obecnie zamiast drugiego Lanu bardziej opłaca
się zintegrować sieciówkę wi-fi (a i z telefonami, aparatami fot, MP3 raczej
rzadko można nawiązać połącznie RJ-45, znacznie częściej występuje tam wi-fi
lub USB).

> (teraz i gigabit, ale parę lat temu było to zastrzeżone dla mobo z wyższej
> półki)

I w Polsce zaczęły się pojawiać oferty internetu 1Gbit za akceptowalną cenę,
ale kto ma taki internet ten napewno ma sieciówkę 1Gbit na płycie.

> jeśli już kupuje się zewnętrzną sieciówkę to albo na do przyspieszenia, a
> jeśli nawet brak lub wbudowana jest uszkodzona to co najmniej dziwne jest
> sprzedawanie tragicznie wolnych 100 mbps.

Rzadko kto ma internet szybszy niż 100Mbit. A do połączenia z resztą sprzętu
domowego (inne pecety, laptopy, telefony) raczej używa się wi-fi. Więc to
jest wręcz odwrotnie - komu siądzie zintegrowana na płycie sieciówka 1Gbit
to pójdzie i kupi kartę 100 Mbit, bo więcej nie potrzebuje a po co przepłać
dodatkowo 20 zł.