Re: archiwa (bylo: Re: Napęd dvd nie działa)

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Tue, 19 Jun 2012 10:56:41 +0100

On 19/06/2012 10:50, GAD Zombie wrote:

> Teoretycznie, ale oznacza to, ze archwium trzeba przenosic ze starszego
> dysku na nowy raz na jakis czas. To samo mozna wiec powiedziec o
> przegraniu starej plyty DVD na nowa (bo stara przestanie dzialac), czy
> pamieci flash.
>
> Czyli najlepszym rozwiazaniem na archwium danych jest mimo wszystko dysk
> twardy?
> Jak najbezpieczniej go przechowywac? Czy sa jakies dyski, ktore
> szczegolnie dobrze sie do tego nadaja? Po czym poznac, ze czas dysku
> dobiegl konca i trzeba szybko przenosic z niego archiwum na nowy dysk?

> [...]

Najlepszym rozwiązaniem są dwa dyski, a nie jeden. Że czas dysku dobiegł
końca można niestety czasem poznać po tym, że z archiwum nic nie da się
odczytać bez wysłania go do ontracka z dość grubą kopertą w załączniku.

Kup dwa najtańsze odpowiednio pojemne dyski, z czego jeden trzymaj w
pracy/firmie/u rodziców i raz na jakiś czas przynoś żeby zsynchronizować
zawartość. Każda inna opcja to tylko liczenie na statystykę, że mój
akurat nie zdechnie.

--
Pozdrawiam,
Kamil