archiwa (bylo: Re: Napęd dvd nie działa)

Autor: GAD Zombie <gad_at_USUN.gad.USUN.art.pl>
Data: Tue, 19 Jun 2012 11:50:45 +0200

W dniu 2012-06-19 10:21, RadoslawF pisze:

> Inteligentny człowiek będzie pamiętał że ma dysk z takim złączem
> i zadba np. o kartę która złącze obsłuży, idiota będzie zaskoczony
> i będzie miał problem.

Nie trzeba byc idiota, zeby po prostu zapomniec o takiej rzeczy, jesli z
archiwum korzysta sie raz na pare lat.

> Tyle że standardy złącz HD nie zmieniają się tak szybko jak piszesz,
> dużo szybciej zmieniają się pojemności i jak masz w szafie dysk
> PATA 0,5TB to za kilka lat przy zmianie kompa wymienisz go na
> SATA o pojemności kilkunastu TB i problem masz z głowy.

Teoretycznie, ale oznacza to, ze archwium trzeba przenosic ze starszego
dysku na nowy raz na jakis czas. To samo mozna wiec powiedziec o
przegraniu starej plyty DVD na nowa (bo stara przestanie dzialac), czy
pamieci flash.

Czyli najlepszym rozwiazaniem na archwium danych jest mimo wszystko dysk
twardy?
Jak najbezpieczniej go przechowywac? Czy sa jakies dyski, ktore
szczegolnie dobrze sie do tego nadaja? Po czym poznac, ze czas dysku
dobiegl konca i trzeba szybko przenosic z niego archiwum na nowy dysk?

Pytam czysto teoretycznie. Sam mam troche danych w archiwum, wszystko
trzymam na plytach CD i DVD. Jak na razie na to nie narzekam, ale jednak
troche starych plyt po kilku latach ma problemy z dzialaniem. Boje sie
wiec o pozostale, a przegrywanie calych plyt na nowo co jakis czas nie
jest moim ulubionym zajeciem ;)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/