Re: Pecet składak dla laika?

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl>
Data: Sun, 17 Jun 2012 13:51:26 +0200

Dnia 2012-06-17 10:56, Użytkownik Robert Winkler napisał:

> Dobrze że nadal działa, tylko czy praca z nowymi programami jest na nim
> wygodna?

Strony www to Forefox, poczta i grupy to Thunderbird, torrenty
to utorrent, na wygodę nie narzekam a jak na razie
ten konfig jest szybszy od modnych ostatnio nettopów.

> [...]
> aby robić jakiekolwiek przewidywania, ale spróbujmy.
> Dziś absolutnym minimum dla nowego komputera jest 4 GB ramu
> cześć zapobieliwych klientów już wybiera zestawy z 8 GB.
> Pojawia się jednak problem, jest nim kontroler pamięci zintegrowany z
> procesorem,
> dla cześci procesorów 8 GB to maksymalna pamięć jaką są w stanie obsłużyć.
> Można znaleźć procesory obsłufujące 16 a nawet 32 GB, ale są to już
> droższe modele,
> tak więc przy złej decyzji dziś, rozszerzenie RAM jutro
> może wiązać się ze zmianą również procesora.

Tu się zgadzam, przy zakupie trzeba myśleć co i na ile
sie kupuje.

> Za 10 lat 32 GB mogą stać się minimum, a dla wymagających użytkowników
> może to nastąpić jeszcze szybciej.
> Bedzie się to wiązało z konieczością dodania kolejnych kontrolerów pamięci,
> gdyż w obecnej architekturze jeden kontroler to max. 8GB ram.
> Dodatkowe kontrolery pamięci o konieczość zwiększenia liczby wyprowadzeń
> procesora
> czyli czeka nas nowy socket, i nowe płyty główne.

To kupujemy zestaw obsługujący 32GB i wkładamy 8 lub 16
w zależności na ile nas stać lub potrzebujemy.

> Inny problem to części zamienne i eksploatacyjne.
> Kto mógł 10 lat temu przewidzieć że w 2012 roku
> tak trudno bedzie można kupić myszke z kablem RS-232C
> albo klawiature PS2 (z końcówką DIN).
> Problem z klawiaturą jest poważny, gdyż stare płyty nie obsługiwały
> klawiatur USB w biosie.
> Kto mógł w 2002r przypuszcać że dyskietki 3,5" bedą po dziesięci latach
> kosztować ponad 25$ za paczke (10 sztuk)
> albo jak trudno będzie kupić cooler dla procesora osadzonego w Slot 1

Dlaczego chcesz kupować takie myszki i klawiatury nowe ?
Albo jesteś przewidujący i robisz zapas w odpowiednim
momencie albo szukasz używek.
A gdybyś chciał trochę dyskietek to są poniżej 20$ za paczkę
a w marketach trafiają się poniżej 10$.

> A tak przy okazji, polecam porównanie cen pamięci DDR i DDR3 różnice są
> spore,
> rozszerzenie wiec pamieci w starym komputerze może być kosztowne

Różnice cen znam, u siebie mam DDR2 a i tak dokupienia dwu "simów"
jedno gigowych nie zachwiało moim domowym budżetem tak jak
zrobiło by to kupno nowego komputera. Więcej nie potrzebuje
bo przy 32bitowym systemie i tak rozsądnie nie wykorzystam.

Pozdrawiam