Re: Pecet składak dla laika?

Autor: Pawel O'Pajak <opajak1_at_gazeta.pl>
Data: Sat, 16 Jun 2012 01:54:31 +0200

Powitanko,

> Nie wiem co będę robił przez następne 10 lat.

Tez nie wiemy;-) Ale watpie, by wspolczesny komp tyle podzialal (RoHS).

> Dużo RAMU (np. 16G, to dzisiaj dużo?
> można więcej?

Pewnie mozna, tylko po co? 16Gb to raczej duzo. No chyba, ze wirtualna
maszyne odpalasz, wtedy moze te 16 wykorzystasz.

> płyta główna jakaś
> OK, żeby system się za długo nie podnosił,

To juz raczej od "czystosci" systemu zalezy. Plyta - taka, ktore obsluzy
wybrany procek i taka, o ktorej jest w miare cicho na grupie, czyli
dziala i jest trwala.

> spory twardziel (1 Tera to
> teraz dużo, jakie są małe średnie i duże),

Standard

> procek raczej w kierunku i7
> (przesadzam?).

Wchodzi, czy juz wszedl i7 w wersji chyba 22nm, co osiagi poprawilo
nieznacznie w stosunku do poprzedniej wersji, ale TDP znacznie.

> Co tam jeszcze? SSD to dzisiaj norma?

Jak Ci zalezy na bardzo malym czasie dostepu i bezglosnej pracy, to
owszem, ale za te cene i oferowane pojemnosci, to trzeba miec bardzo
silna motywacje do takiego wyboru.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)