Re: Napęd dvd nie działa

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Wed, 13 Jun 2012 18:44:00 +0200

On 2012-06-13 17:28, RadoslawF wrote:
[.....]
> Normalnie jakbym ekologa terrorystę czytał.
Ale te moje wywody to bardziej dotyczą zwykłej kultury a nie ekologii. :-)

> Społeczeństwo jako takie specjalnie inteligentne nie jest i dzięki
> temu różni kłamcy mu wmawiają jakie to szkodliwe są ich samochody
> generujące do atmosfery dwutlenki inne jakże szkodliwe substancje.
> Doprowadziło to do znacznej podwyżki cen pojazdów a żaden
> z oszustów nie chce przyznać że byle kontenerowiec emituje
> tych substancji więcej niż cały kontynent pojazdów osobowych.
> I nikt tym statkom nie wprowadza bzdurnych ograniczeń jakie
> wprowadzają pojazdom drogowym. Dlaczego ?
Hmm, silnik największego kontenerowca świata
http://www.geekweek.pl/najwiekszy-silnik-swiata/304281/ ma ~110kKM czyli
tyle co niecałe 1500 przeciętnych samochodów osobowych o mocy silnika
75KM. Silnik tego okrętu jest zasilany mazutem którego spaliny są
podobno znacznie bardziej szkodliwe od spalin zwykłej benzyny czy też
"ropy". Nie mam pojęcia ile razy bardziej szkodliwe, ale tak sobie
zakładam, że na 1KM wyprodukowanej mocy silnik okrętowy napędzany
mazutem produkuje 10x więcej szkodliwych substancji. Tak więc ilość
zanieczyszczeń wyprodukowanych przez kontenerowiec Emma Maersk przy w/w
założeniu jest taka jak ilość zanieczyszczeń wyprodukowanych przez 15000
samochodów z motorem 75KM. Wobec tego IMO mocno ściemniasz ponieważ tyle
samochodów to się pewnie spokojnie w mieście wojewódzkim nazbiera nie
wspominając nawet o całym kontynencie. A nawet jeśli produkuje 1000x
więcej szkodliwych substancji to do kontynentu jeszcze trochę brakuje
IMO. :-) Wiec kto tu kłamie? :-)

A co się tyczy cen to nie interesuję się tym rynkiem ale IMO te ceny
spadają. Tzn. przeciętnemu Kowalskiemu jest łatwiej kupić samochód
obecnie niż np. 10-15 lat temu.

EOT w każdym bądź razie bo mocny off topic się zrobił.